همشهری آنلاین: زاویه‌های رویکرد ایران و ترکیه در قبال دمشق وقتی نمایان‌تر می‌شود که با وجود حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت بشار اسد، اردوغان نخست وزیر ترکیه زبان به تهدید سوریه باز کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه هاآرتض منتشر کرد: "رجب طیب اردوغان" در اعلام موضعی جدید نسبت به سوریه گفته است، ترکیه صبورانه منتظر می‌ماند تا ببیند آیا سوریه به آتش‌بس عمل می‌کند یا نه، اما گر دمشق آتش‌بس را نادیده بگیرد ما آماده اقدام هستیم.

آنکارا پیشتر پیشنهاد تشکیل "یک منطقه امن" برای دخالت در امور سوریه داده بود و پیش از آن نیز خبرهای متعددی درباره آموزش شورشیان سوری در داخل ترکیه برای انجام عملیا‌ت‌های خرابکاری منتشر شده بود. پیشتر نیز راشاتودی به نقل از سایت نزدیک به سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل نوشته بود: چهار مرکز عملیاتی در شهر حمص آماده شده و نیروهایی نیز در آنها مستقر هستند. وظیفه این چهار مرکز آماده کردن مقدمات عملیات ارتش ترکیه در سوریه است.

در عین حال، حسین امیر عبدالهیان، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران در هر شرایط از جبهه مقاومت و شخص بشار اسد حمایت می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در تشریح دیدگاه ایران در خصوص بحران سوریه، بر توقف خشونت و کشتار در سوریه، عدم مداخله سیاسی و نظامی بیگانگان و حفظ دولت بشار اسد و هم چنین ضرورت اصلاحات داخلی اشاره کرد.

کد خبر 165341
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز