همشهری آنلاین: یکی از موارد واضح این واسطه گری‌های ترکیه، مطرح کردن بحث سوریه بود و انتظار می‌رفت ایران به عنوان دوست کشور سوریه در اجلاس ترکیه شرکت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان سیاسی ترکیه برای آمریکا و صهیونیست‌ها نقش معامله گر و واسطه را ایفا می‌کنند، تاکید کرد: ترکیه با این روش که پیش گرفته است مطمئنا مورد نفرت ملت خود و دیگر ملت‌های منطقه قرار خواهد گرفت.

اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به سفر اردوغان به ایران و برخی شایعات مبنی بر انتقال پیام آمریکا به ایران از سوی وی، گفت: متاسفانه اینطور باب شده که مسئولان سیاسی ترکیه برای آمریکا و صهیونیست‌ها نقش معامله گر و واسطه را ایفا می‌کنند، به گونه‌ای که برای آن‌ها پیغام رد و بدل می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از موارد واضح این واسطه گری‌های ترکیه، مطرح کردن بحث سوریه بود و انتظار می‌رفت ایران به عنوان دوست کشور سوریه در این اجلاس شرکت کند در حالیکه شاهد بودیم که اکثر بالاتفاق کشورهای شرکت کننده در این اجلاس از جمله قطر، آمریکا و حتی خود ترکیه از دشمنان سوریه محسوب می‌شوند.

کوثری با اشاره به سخنان رهبری در این خصوص تاکید کرد: جواب قطعی ایران در این خصوص‌‌ همان جواب رهبری است مبنی بر اینکه هر طرحی که به واسطه آمریکا و برای سوریه مطرح شود قطعا مورد قبول ایران نخواهد بود.

عضو کمیسیون امیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ترکیه با این روش که پیش گرفته است مطمئنا مورد نفرت ملت خود و دیگر ملت‌های منطقه قرار خواهد گرفت، چرا که هم اکنون دستش در دست استکبار جهانی است.

کوثری در پایان با اشاره به اجلاس ۱+۵ اذعان داشت: بحث اجلاس ۱+۵ از پیش مشخص بود و قرار بر این است که اجلاس در ترکیه برگزار شود. ضمن اینکه سران ترکیه باید توجه داشته باشند که اگر می‌خواهند بار دیگر محبوبیت خود را میان کشور‌های منطقه و ملت‌های مسلمان بازیابند باید هر چه زود‌تر مسیر خود را از استکبار جهانی جدا کنند.

کد خبر 164570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز