همشهری آنلاین: نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه قطری‌ها باید مراقب اظهارات خود باشند، گفت که مردم سوریه وفادار به بشار اسد و نظام حاکم بر این کشور هستند.

اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به مواضع اخیر مقامات قطری گفت: مسئولین قطری مدتی است که احساس می‌کنند که بزرگ شده و قدرتی پیدا کرده‌اند، ولی نمی‌دانند که هنوز عقلشان کوچک است.

اشاره کوثری به اظهارات اخیر نخست وزیر قطر است که اعلام کرده بود که "باید معارضان سوریه را به سلاح‌ مجهز کرد".

وی در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: قطری‌ها با اینگونه اظهارات نسنجیده باید بدانند که مردم کشورشان و مسلمانان عرب را علیه خود تحریک می‌کنند چرا که این گونه اقدامات زشت و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: البته معارضان سوریه پیش از این توسط عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی مسلح شده بودند اما چون برخی دولت‌های عربی نتوانستند در سازمان ملل علیه سوریه کاری انجام دهند، امروز مجدداً بر طبل مسلح کردن معارضان سوری می‌کوبند.

کوثری همچنین گفت: این‌گونه سخنان نشان دهنده بی‌منطقی آمریکا و ایادی منطقه‌ای واشنگتن است ولی این فشارها دیگر خریداری ندارد.

وی افزود: نخست وزیر قطر هم بداند که این موضع‌گیری‌ها فایده‌ای ندارد چرا که آنها راهی را پیش می‌روند که پیش از این دیکتاتورها رفته بودند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی اضافه کرد: با توجه به اینکه مردم سوریه وفادار به بشار اسد و نظام حاکم بر این کشور هستند لذا قطری‌ها نمی‌توانند مشکل زیادی برای این کشور ایجاد کنند. البته اجرای اصلاحات و حضور گسترده مردم سوریه در رفراندوم قانون اساسی هم نشان داد که مردم این کشور طرفدار بشار اسد هستند.

کوثری با بیان اینکه قطر با این‌گونه پیشنهادها قصد دارد که برای غرب خوش‌رقصی کند، تأکید کرد: قطری‌ها باید مراقب اظهارات خود بوده و رفتارشان هم در برابر بیداری اسلامی اصلاح کنند.

کد خبر 162025
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز