چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرار گروه‌های مسلح مورد حمایت غربی‌ها و رژیم‌های عربی همسو از ادلب، آمادگی مشروط دمشق برای گفتگو با مخالفان و ارائه گزارش نماینده ویژه سازمان ملل متحد به شورای امنیت از مهمترین تحولات سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، نور الدین العبدو عضو دفتر رسانه‌ای آنچه شورای فرماندهی انقلاب ادلب خوانده می شود، گفت: از دیروز درگیری‌ها در ادلب تمام شده است و ارتش آزاد! از این منطقه عقب نشینی کرده است.

وی افزود: ارتش سوریه کنترل تمام شهر را در اختیار گرفته است و به جستجوی خانه به خانه پرداخته است. ارتش آزاد سوریه ترجیح داد که عقب نشینی کند، زیرا همگان به خوبی می‌دانند که توانایی رویارویی با ارتش نظامی را ندارد.

از سوی دیگر منابع رسانه‌ای سوری اعلام کردند: گروه‌های مسلح از نواحی مرکزی و شمالی ادلب متواری شده و نیروهای ارتش، تمام مناطق را به کنترل خود درآورده‌اند.

این درحالی است که منابع آگاه گزارش دادند: ده‌ها نفر از اعضای گروه‌های مسلح و مظنون حملات تروریستی که قصد فرار با استفاده از لباس زنانه را داشتند، دستگیر شده‌اند.

از سوی دیگر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه سوریه گفت: مسکو از نظام بشار اسد حمایت نمی‌کند، بلکه از حق دفاع می‌کند. مردم سوریه تصمیم می‌گیرند که چه کسی قدرت را در سوریه در دست داشته باشند.

خبر دیگر اینکه وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: آماده گفتگو با هر یک از مخالفان که ضد دخالت خارجی و نظامی باشد هستیم.

از سوی دیگر کوفی عنان نماینده ویژه اتحادیه عرب و سازمان ملل متحد قرار است جمعه آینده درباره سوریه گزارشی به شورای امنیت بدهد.

کد خبر 163681
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز