همشهری آنلاین: رئیس جمهوری سوریه در نامه‌ای به رهبران کشورهای عضو بریکس از موافقت خود با طرح کوفی عنان نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، بشار اسد در نامه‌ای به رهبران کشورهای عضو بریکس پنج قدرت در حال رشد جهان، یعنی برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه، هند و چین از کمک به ماموریت کوفی عنان خبر داد.

در این نامه آمده است: دمشق موافقت خود را با طرح عنان به اطلاع وی رسانده و از هیچ کوششی در این باره دریغ نخواهد کرد.

در نامه مذکور اسد ضمن تشریح عوامل دخیل در بحران سوریه و تقدیر از مواضع کشورهای مذکور آمده است: امیدواریم که ماموریت کوفی عنان به عنوان نماینده سازمان ملل متحد ثبات و آرامش را به کشور بازگرداند و عنان برخورد فراگیری با عوامل بحران به ویژه عوامل منطقه ای و بین المللی آن داشته باشد.

اسد در نامه خود تاکید کرد: برای موفقیت مامورت عنان همه منابع حامی تروریسم ضد سوری باید خشکانده شود به ویژه که مسئولان برخی کشورها به طور آشکار از حمایت مالی و تسلیحاتی از گروههای مسلح سخن به میان آورده اند.

در این نامه ذکر شده است: التزامهایی باید درباره توقف اقدامات تروریستی گروههای مسلح و خلع سلاح آنها وجود داشته باشد و کشورهایی که از گروههای مسلح حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند باید سریعا این حمایتها را متوقف سازند.

رئیس جمهوری سوریه در نامه خود بیان کرد: برخی کشورهای همسایه ضمن پناه دادن به گروههای مسلح شرایط را برای فعالیت این گروهها مسلح هموار می کنند که این حمایتها باید متوقف شود.

اسد در این نامه ذکر کرد: امیدواریم که کشورهای عضو بریکس همه تلاش خود را برای موفقیت تلاشهای گفتگوهای ملی سوریه که باحضور همه گروهها صورت می گیرد به کار بندد و دمشق از این تلاش‌ها استقبال می‌کند.

در این نامه همچنین بر پایبندی سوریه به طرح عربی که اتحادیه عرب پس از صدور گزارش ناظران عرب آن را به شکست کشاند تاکید شده است.

اسد در نامه خود اعلام کرد: سوریه به اطلاع عنان رسانده که موافق طرح وی با ملاحظاتی است و خواستار مشورتهای لازم درباره جزییات مربوط به آن است.

کد خبر 164332
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز