سایه رشیدی: معرفی3 نشریه بین‌المللی در حوزه روزنامه‌نگاری و ارتباطات را در این قسمت می‌توانید بخوانید.

Newspaper Research Journal

نشریه Newspaper Research ، فصلنامه ای مرجع در زمینه های روزنامه نگاری، دانشجویان ارتباطات و پژوهشگران و رسانه های حرفه ای است که جهت مشترکین خود در امریکا و 20 کشور جهان ارسال می‌شود.

ژورنال فوق با بکارگیری شیوه های نظرسنجی و تحلیل محتوای مطالب منتشره در روزنامه های آمریکایی به نقد و بررسی عملکرد آنها پرداخته و به سوالات بسیاری در این زمینه پاسخ داده است.

تمامی مراحل ارزیابی و تحلیل پروژه‌های تحقیقی و نظرسنجی‌ها توسط رایانه و بصورت آنلاین انجام می‌شود که این امر به صحت ودقت نتایج کمک بسیاری می‌کند.

 ژورنال پژوهشی روزنامه" که از سوی انجمن آموزش روزنامه نگاری وارتباطات" (Association for Education in Journalism and Mass Communication) حمایت می‌شود توسط سازمان روزنامه‌نگاری دانشگاه ممفیس(Memphis) هر سه ماه یک بار تهیه و بچاپ می‌رسد. برای مطالعه بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

American Journalism Review

مجله نقد روزنامه نگاری امریکایی هر دو ماه یک‌بار توسط کالج روزنامه نگاری فیلیپ مریل دانشگاه مریلند منتشر می‌شود.

مقالات و نوشته‌هایی که مفتخر به دریافت جوایز National Press می‌شوند برای چاپ به این نشریه ارسال می‌شوند. جوایز این موسسه از جمله معتبرترین جوایز نقد روزنامه نگاری است که دریافت آن برای یک رسانه امریکایی بسیار افتخارآمیز است.

دین توماس کانکل ازجمله دریافت کنندگان این جایزه ، انتشار مقاله اش در AJR را افتخارآمیز دانسته چرا که به اعتقاد او حضور بهترین اساتید و نخبگان این حرفه در این ژورنال اعتباری دوچندان به آن بخشیده است و این بیانگر آن است که صنعت مطبوعات نیازمند گزارشات عمیق و پر محتوایی چون گزارشات AJR  است.

AJR مجله‌ای است ملی که رسانه‌های چاپی ، رادیووتلویزیون و شبکه‌های آنلاین را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد. این مجله که شش نسخه در سال– دو ماه یک‌بار-   منتشر می‌شود ، چگونگی پوشش خبری رسانه‌ها در حوادث خاص جهانی و نیز بسط و توسعه راهکارهای نوین در پوشش  حوادث خاص را به  تحریر وچاپ می‌رساند. این نشریه به همراه نشریه Columbia Journalism Review  دو نشریه کلوپ نشنال پرس هستند که همچنان چاپ و در اختیار مخاطبین خود قرار می‌گیرند.

 نشنال پرس که مقر آن در واشنگتن است با بیش از 3500 عضو، فعالیتهای ارزشمندی در حوزه روزنامه نگاری و ارتباطات داشته و در هر دوره از بین 280 اثر برتر ارسالی در 24 گروه مجزا، برندگان را انتخاب می‌کند.

دسترسی به سایت www.ajr.org  امکان مطالعه بیشتر را برای مخاطبان فراهم می‌کند.

Journal of Communication Education

ژورنال آموزش ارتباطات ازجمله نشریات منتشره توسط انجمن ملی ارتباطات است که به صورت فصلنامه در اختیار دوستداران این حوزه قرار می‌گیرد.

آموزش ارتباطات از انجام تحقیقات در زمینه ارتباطات و آموزش در بالاترین سطح کیفی استقبال کرده و با چاپ مقالات تحقیقی کیفی سعی در ارتقاء سطح عمل و تئوری درحوزه تدریس بطور کلی و آموزش ارتباطات بطور اخص داشته است.

فصلنامه با تشویق پژوهش سیستماتیک و دارای برنامه، پروژه های دارای بنیان های نظری، نقد متون جدی و فرا – تحلیلی(meta-analyses) و مقالات جالب متدولوژیکی و پداگوژیکی در صدد پیشرفت در این حوزه است.

این نشریه همچنین  تلاش ویژه‌ای در جهت تشویق نویسندگان و محققین  به بحث و تفسیر یافته‌های خود به روش‌های سودمند برای اهالی تدریس و آموزش کرده و از پذیرش مقالات کم ارزش کاوشی و نظری و یا فاقد مبنای طرح تحقیقاتی استوار پرهیز می‌کند.

مطالب مورد تائید عمومأ موضوعات تحلیلی برهم کنش استاد-دانشجو، مدیریت کلاس، آموزش باواسطه یا تکنولوژی آموزشی، سازه های ارتباطات استاد- دانشجو ، ارزیابی دستاوردهای تحصیلی را مورد تاکید قرار داده و از پژوهشهای خارج از حیطه کلاس به سبک سنتی  گرفته تا سازمان ها و موسسات کوچک و بزرگ طراحی و تولید ماژولهای آموزشی (هدایت کننده) و نیز ماژول های مشاوره  استقبال می‌کند.

نشریه همچنین  گزارش‌های کوتاه و مقالات پیرامون مباحث مناقشه برانگیز و مرتبط با آکادمی نظیر مطلوبیت سیستم آموزش از راه دور، ایجاد اتحادیه انجمن‌های آموزشی، فارغ‌التحصیلی و عملکرد دانشکده‌های الحاقی را مدنظر قرار داده و از تمام متدولوژی‌های علمی،اجتماعی، پژوهشی، انتقادی، مضمونی و تحلیل و تحقیق موردی و نیز مقالات پیرامون ارتقاء سطح آموزش  ارتباطات  استقبال می‌کند.

برای آگاهی بیشتر به سایت www.communicationarena.com  مراجعه کنید.

مرکزتحقیقات ومطالعات رسانه ای

کد خبر 11533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز