سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: در حالی که هنوز 400 هزار کارت هوشمند سوخت خودرو صادر نشده و یک میلیون و 300 هزار کارت نیز در دفاتر پست مانده و توزیع نشده است

شرکت ملی و پالایش پخش فرآورده‌های نفتی با صدور اطلاعیه‌ای از اجباری شدن استفاده از کارت هوشمند سوخت در سراسر کشور و جمع‌آوری کارت‌های هوشمند اضطراری از جایگاه‌های عرضه بنزین از ساعت 24 روز جمعه 18 خرداد خبر داد.[جزئیات بیشتر]

مخالفت اتحادیه جایگاه‌داران

در عین حال،‌ رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور با تاکید بر این که در شرایط کنونی تحویل سوخت فقط با کارت هوشمند و جمع‌آوری کلیه کارت‌های اضطراری از 18 خرداد تصمیم نسنجیده‌ای است، نسبت به بروز تنش‌ درون جایگاه‌ها هشدار داد.

ناصر رئیسی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: هنوز 400 هزار کارت هوشمند سوخت خودرو صادر نشده و یک میلیون و 300 هزار کارت نیز در دفاتر پست مانده و توزیع نشده است و از 7 میلیون موتورسیکلت شناسایی شده نیز، فقط حدود 3 میلیون کارت صادر و شخصی‌سازی شده و حدود 4 میلیون کارت اصلاً صادر نشده است.

رئیسی‌فر با تاکید بر این که به طور کلی با سهمیه‌بندی مخالف هستیم، زیرا امری ناهنجار است، تصریح کرد در شرایط کنونی که فقط طرح کارت هوشمند اجرا شده، ناهنجاری‌های این شرایط جدید بروز کرده است، چه رسد به موقع اجرای سهمیه‌بندی.

سهمیه بیشتر برای مسافربرهای شخصی

رئیس ستاد شناسایی و ساماندهی مسافربرهای شخصی با بیان ‌اینکه مسافربرهای دارای مجوز مشمول طرح ساماندهی، سهمیه سوخت بیشتری نسبت به خودروهای شخصی دریافت می‌کنند، گفت: ابتدا برای تمامی‌متقاضیان پروانه موقت صادر و پس از بررسی‌های لازم پروانه دائم و پلاک عمومی‌صادر می‌گردد.

به گزارش ایرنا، جواد صادقی مجد روز یکشنبه در همایش توجیهی ستاد شناسایی و ساماندهی مسافربرهای شخصی و وانت بارهای عمومی‌با اشاره به اینکه تاکنون 180 هزار نفر از این افراد شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: از تاریخ 12 تا 17 اردیبهشت ماه جاری اطلاعات و مشخصات متقاضیان در سایت این ستاد جمع‌آوری گردید و تاکنون کارت هوشمند 90 هزار مسافربر شخصی و 62 هزار آژانس‌کرایه آماده شده و تا پایان هفته مابقی کارت‌های متقاضیان آماده خواهد شد.

میزان سهمیه بنزین

سید محسن یحیوی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی‌گفت: میزان سهمیه هر خودرو مشخص شده است ولی دولت هنوز آن را اعلام نکرده است.

وزیر کشور: سهمیه‌بندی بنزین حتمی‌است

مصطفی پور محمدی، وزیر کشور گفت: سهمیه‌بندی بنزین حتمی است اما  به منظور آرامش و راحتی مردم در این چند روز به تأخیر افتاد ولی استفاده از کارت سوخت، کاملاً اعمال خواهد شد.

وی افزود: نحوه سهمیه‌بندی و نوبت گروه‌های اجتماعی مختلف، بحث فنی است که وزارت نفت برای اجرای دقیق نظام سهمیه‌بندی مسئولیت آن را به عهده دارد.

بنزین فقط با کارت توزیع خواهد شد و جایگاه‌های بنزین، اجازه توزیع بنزین بدون کارت بنزین را نخواهند داشت. از 19 خرداد بنزین با کارت توزیع می‌شود و هم اکنون منتظر وزارت نفت هستیم که نحوه اجرای سهمیه‌بندی را اعلام کند.

کد خبر 23674

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز