سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یکی از دوستان قدیمی مارکز،رمان‌نویس نامدار کلمبیایی به از کف رفتن تدریجی حافظه او اشاره کرد وگفته است که نویسنده صد‌سال تنهایی در خطر ابتلا به آلزایمر است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا «پلینی مندوزا آپولیوس»، دوست نزدیک گابریل گارسیا مارکز در مصاحبه‌ با یک روزنامه‌ی شیلیایی اعلام کرد، پس از پنج سال موفق به تماس با مارکز شده است، زیرا خالق «صد سال تنهایی» قادر به تشخیص صدای او از پشت تلفن نیست.

نگرانی‌ها درباره‌ی وضعیت سلامتی این نویسنده‌ی معروف زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم مادر و برادر مارکز نیز به آلزایمر مبتلا بوده‌اند.

مندوزا هم‌چنین گفت: آخرین باری که با هم بودیم، او مطالب به خصوص را فراموش می‌کرد و مدام از من می‌پرسید کجا ساکن هستی؟ حالت چه‌طور است؟ شغلت چیست؟

وی افزود: اما پس از صرف ناهار، ما درباره‌ی مسائل خیلی قدیمی مربوط به 30 یا 40 سال پیش صحبت کردیم و او به خوبی همه چیز را به یاد می‌آورد.

دوست مارکز هم‌چنین خاطر نشان کرد که برای تبریک هشتادوپنجمین سالروز تولد این نویسنده به او زنگ زده، اما با همسر او صحبت کرده است؛ چرا که مارکز از ترس نشناختن مخاطب از جواب‌دادن به تماس‌های تلفنی خودداری می‌کند.

بسیاری از دوستان مارکز که با او تماس تلفنی داشته‌اند، این مطالب را تایید کرده‌اند.

 

 

کد خبر 173902
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز