یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: افراد مبتلا به آلزایمر در جهان از مقدار کنونی 26.6 میلیون نفر تا سال 2050 به بیش از 100 میلیون نفر می رسد.

پژوهشگران افزودند بیش از 40 درصد از این صد میلیون نفر دچار بیماری در مراحل انتهایی خواهند شد که نیاز به مراقبت های سطح بالا دارد مانند مراقبت‌هایی که در خانه‌های پرستاری ارائه می‌شود.

دکتر ویلیام تایز، معاون رئیس روابط علمی و پزشکی انجمن آلزایمر در این باره گفت: "شمار افرادی که در نتیجه آلزایمر مبتلا شده ‌‌اند با سرعت نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است. و هزینه‌های مالی و شخصی ناشی از آن اثری مخرب بر اقتصادهای جهان و نظام‌خای مراقبت بهداشت و خانواده‌ها خواهد داشت."

این یافته‌ها در جلسه یکشنبه 10 ژوئن (20 خرداد) کنفرانس بین‌المللی انجمن آلزایمر در مورد پیشگیری از دمانس (زوال عقل) در واشنگتن ارائه شد.

پژوهشگران آمریکایی با کمک پیش‌بینی‌های جمعیت جهانی سازمان ملل و داده‌ها در مورد شیوع آلزایمر یک مدل کامپیوتری ریاضی چندکشوری خلق کردند.

این مدل کامپیوتری همچنین بیانگر آن بود که:

  •  به تاخیرانداختن شروع آلزایمر به اندازه یک سال  شمار موارد آلزایمر را تا سال 2050 به اندازه 12 میلیون نفر کاهش خواهد داد.
  •  به تاخیر انداختن شروع و پیشرفت بیماری به اندازه دو سال شمار موارد بیماری را به اندازه 18 میلیون نفر خواهد کاست. بیشترین میزان کاهش 16 میلیون مورد شامل مراحل دیررس بیماری می‌شود که نیاز به بیشترین مراقبت‌ ویژه را دارند.


دکتر بروک‌مایر استاد آمار حیاتی و در دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ جانز هاپکینز در بالتیمور  و سرپرست این تحقیق گفت: "همه‌گیری جهانی بیماری آلزایمر در حال وقوع است. اما حتی کمترین پیشرفت‌ها در پیشگیری از آلزایمر یا به تاخیر انداختن پیشرفت آن می‌تواند تاثیری عظیم بر بهداشت عمومی در جهان داشته باشد."

در حال حاضر آزمون‌های بالینی در مورد چندین داروی جدید در حال انجام است که آهسته‌کردن پیشرفت آلزایمر در بیماران را نوید می‌دهند.

چنین درمان‌هایی به همراه پیشرفت‌ها در روش‌های تشخیصی می‌تواند به کم‌کردن تاثیر جهانی بیماری آلزایمر کمک کند.

کد خبر 24014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز