یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتیجه یک تحقیق جدید نشان می‌دهد، انجام کارهای روزمره خانه مانند ظرف شستن، غذا پختن و تمیز کردن منزل خطر ابتلا به آلزایمر را حتی در افراد بالای 80 سال کاهش می‌دهد

انجام کارهای منزل

به گزارش ایسنا، دکتر آرون باخمن از محققان مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو اعلام کرد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، فعالیت‌های بدنی شامل ورزش و حتی کارهای روزمره منزل مانند غذا پختن، ظرف شستن و تمیز کردن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

در این تحقیق، از 716 داوطلب حاضر با میانگین سنی 82 سال خواسته شد که ضمن استفاده از دستگاهی به منظور بررسی عملکردهای روزانه، به تست‌های شناختی برای بررسی وضعیت حافظه و قدرت تفکر پاسخ دهند.

پس از سه سال 71 نفر از این افراد به بیماری آلزایمر مبتلا شدند.

نتایج بررسی ها نشان می‌دهد، افراد با فعالیت روزانه کمتر دو برابر افراد فعال در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند.

دکتر آنه کوربت مدیر مرکز تحقیقات انجمن آلزایمر خاطر نشان می‌کند: این مسأله تقریبا به اثبات رسیده است که تمرینات بدنی منظم یک روش بسیار کارآمد برای کاهش خطر ابتلا به بیماری زوال عقل است.

این پژوهش بیانگر نقش ویژه فعالیت بدنی در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر در افراد مسن است که می‌تواند این خطر را تا 45 درصد کاهش دهد.

افرادی که قادر به انجام تمرینات ورزشی نیستند، می‌توانند با انجام کارهای ساده در منزل مانند آشپزی و تمیز کردن خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهند.

فعالیت بدنی منظم، ‌کنترل وزن، ترک سیگار، رژیم غذایی مدیترانه‌ای سرشار از آنتی اکسیدان و ماهی چرب از مهمترین عوامل پیشگیری از زوال عقل و آلزایمر در افراد مسن است.

کد خبر 167405
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز