یکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین اولیور استون کارگردان سینمای امریکا از سیاست‌های جنگ‌طلبانه واشنگتن و همچنین بی‌تفاوتی آشکار مردم این کشور به تحولات جهانی انتقاد کرده است.

stone

استون در کنفرانسی در شهر الجزیره پایتخت الجزایر با اشاره به قدرت صنعتی- نظامی امریکا از آن به عنوان "سیستمی که قصد دارد جهان را نابود کند"، یاد کرد.

وی تاکید کرد: "امریکایی‌ها علاقه‌ای به مشکلات خارجی ندارند ... آن‌ها احساس همبستگی با تحولات بین‌المللی ندارند."

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این کارگردان برجسته سینمای امریکا با اشاره به گسترش بحران اقتصادی در این کشور، گفت، طبقه متوسط بزرگترین قربانی این بحران است و تاکنون هیچ اقدامی برای مقابله یا تغییر این سیستم غیردموکراتیک از سوی دولت باراک اوباما انجام نشده است.

استون با اشاره به گسترش جنبش اشغال ضد سرمایه‌داری در امریکا و سراسر جهان، از معترضان خواست تا برای تاثیرگذاری بیشتر، به جای نیویورک بر واشنگتن تمرکز داشته باشند.

جنبش سراسری در امریکا، تحت عنوان "وال استریت را تصرف کنید"، 17 سپتامبر، هنگامی آغاز شد که امریکایی‌ها در اعتراض به توزیع ناعادلانه ثروت، نرخ بالای بیکاری و نابرابری‌های اجتماعی، پارک زاکوتی را در نزدیکی وال استریت، مرکز تجاری نیویورک تصرف کردند.

با وجود مانع تراشی‌های پلیس و دستگیری‌های گسترده، این جنبش هم اکنون به شهرهای بزرگ امریکا نیز گسترش یافته است.

همچنین تظاهرات و اعتراضات مشابهی نیز با الهام گرفتن از جنبش اعتراضی در امریکا در کشورهای مختلف جهان از جمله استرالیا، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند و پرتغال برگزار شده است.

استون در پاسخ به سوالی درباره حمایت واشنگتن از تل آویو گفت، اسرائیل موضوعی است که در امریکا درباره آن نمی‌توان صحبت کرد.

وی تاکید کرد که قدرت، پول، رسانه و لابی‌های اسرائیلی آن قدر قدرتمند هستند که نمی‌توان حقایق را از آن بیرون کشید.

استون تصریح کرد که رسانه‌های امریکا از زمان آغاز جنگ ویتنام در سال 1954 "فاسد" شده‌اند؛ اگرچه وی ابراز خوش بینی کرد که فساد را می‌توان تغییر داد.

اولیور استون 62 ساله که خود پسر یکی از بازرگانان وال استریت است، چندین فیلم مشهور از جمله "وال استریت" و "وال استریت: پولی که هرگز نمی‌خوابد" را کارگردانی کرده است.

 

کد خبر 151692
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز