همشهری آنلاین: ساکنان پایتخت آمریکا با نگرانی از بیم حملات خشونت بار پلیس، به تظاهراتشان ادامه می‌دهند.

به گزارش شبکه پرس تی وی، برخورد شدید پلیس آمریکا در شهر اوکلند ایالت نیویورک با معترضان حاضر در جنبش موسوم به تسخیر وال استریت سبب نگرانی مردم آمریکا در دیگر شهرهای این کشور شده است. ساکنان واشنگتن از جمله کسانی هستند که از این مساله نگران هستند.

جیم مک براید، از فعالان حقوق مدنی در واشنگتن در این خصوص گفت: این تظاهرات در واشنگتن بسیار غیرعادی است. تاکنون، پلیس واشنگتن تاحدود زیادی به حقوق ما برای برگزاری تجمع و تظاهرات احترام گذاشته است. مشکلات کوچکی بوجود آمده است اما در مقایسه با برخوردهایی که در دیگر شهرهای آمریکا میان معترضان و نیروهای پلیس رخ داده، این درگیری‌ها بسیار ناچیز بوده است.

برنت بادوفسکی تحلیلگر سیاسی آمریکایی نیز در این باره گفت: دربرخی از تظاهرات در شهرهای آمریکا ازجمله شهر اوکلند رویدادهای تاسف باری رخ داده است. این تظاهرات درشرایطی برپا شده که اوضاع اقتصادی آمریکا بسیار بد و فضا ملتهب است.

مردم واشنگتن نوشته‌هایی را نصب کرده‌اند که در آن با شرکت کنندگان در جنبش اعتراضی مردم در شهرهای اوکلند، شیکاگو، و دنور ابراز همبستگی شده است یعنی همان شهرهایی که پلیس در آنجا، چادرهای معترضان را جمع اوری و تظاهرکنندگان را دستگیر کرده است. شرکت کنندگان در تظاهرات واشنگتن نیز به خوبی به این مساله واقف هستند که احتمال دارد برای آنها نیز به علت شرکت دراین تظاهرات، خطرهایی پیش بیاید.

آنتونی اسلادر از فعالان آمریکایی در تظاهرات واشنگتن گفت: ما خودمان اوضاع را در کنترل داریم. اگر مشکلی پیش بیاید خودمان تلاش می‌کنیم آن را حل و فصل کنیم.

برنت بادروفسکی هم گفت: پلیس آمریکا باید در کنار تظاهرکنندگان قرار بگیرد. نیروهای پلیس آمریکا باید بدانند که حقوق آنها نیز همانند دیگر مردم کشور کاهش می‌یابد. آنها نیز وضعی همانند دیگر آمریکایی‌ها دارند. پلیس باید با تظاهرکنندگان مذاکره کند و بکوشد از طریق گفتگو مسائل را حل و فصل کند نه اینکه به خشونت متوسل شود.

تاکنون بیست و نه تظاهرکننده در شهر واشنگتن دستگیر شده‌اند. اما این تظاهرات همچنان ادامه دارد و مردم حاضر نیستند از تظاهراتشان دست بکشند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳