همشهری آنلاین: معترضان جنبش اشغال وال استریت در منهتن نیویورک در راهپیمایی بزرگ خود با عنوان "اشغال بزرگراه"، قصد دارند طی دو هفته مسیر میان پارک زاکوتی تا شهر واشنگتن را راهپیمایی کرده و در مسیر راهپیمایی با معترضان جنبش‌های "اشغال" در ترنتون، فیلادلفیا، بالتیمور ملاقات کنند

occupy

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی آر.تی، معترضان جنبش "اشغال وال استریت" در پاک زاکوتی شهر نیویورک، ظهر امروز (چهارشنبه) راهپیمایی خود را آغاز می‌کنند و صدها مایل را از جنوب محله منهتن تا شهر واشنگتن را پیاده روی می‌کنند.

آنها قصد دارند در مسیر راهپیمایی توقف‌های کوتاهی را در تظاهرات معترضان ضد سرمایه‌داری در دیگر شهرها داشته باشند.

سازماندهندگان جنبش "اشغال وال استریت" در سایت اینترنتی این جنبش، طرحی را با نام "اشغال بزرگراه: 99 درصد تا واشنگتن راهپیمایی می‌کنند" اعلام کرده‌اند. با وجود این آنها گفته‌اند که به منظور آنکه راهپیمایی آنها در رفت آمد خودروها مشکلی ایجاد نکند، از جاده‌های اصلی دوری کرده و از خیابان‌های کم رفت وآمدتر استفاده می‌کنند.

معترضان جنبش "اشغال وال استریت" ظهر امروز نیویورک را ترک می‌کنند و طبق برنامه خود هر روز 20 مایل راهپیمایی می‌کنند تا دو هفته دیگر به واشنگتن برسند.

آنها در طول مسیر در شهرهایی نظیر ترنتون در ایالت نیوجرسی، فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا، بالتیمور در ایالت مریلند و دیگر مکان‌ها توقف خواهند کرد.

آنها قصد دارند در تاریخ 23 نوامبر (2 آذر) به شهر واشنگتن برسند و تا کاخ سفید تظاهرات کنند. آنها قصد دارند تا علیه نشست "کمیته ویژه کاهش کسری بودجه کنگره آمریکا" در همان روز به منظور تصمیم گیری در خصوص طرح اوباما برای تمدید کاهش مالیات‌های دوره ریاست جمهوری جورج بوش اعتراض کنند.

آنها در سایت خود گفته‌اند که تداوم کاهش مالیات‌ها تنها به سود طبقه "یک درصدی" ثروتمندان آمریکا است و آنها امیدوارند که راهپیمایی آنها به این کمیته ویژه بفهماند که" 99 درصد از مردم آمریکا نگران این کاهش مالیات‌ها هستند".

در وب سایت جنبش "اشغال وال استریت" نوشته شده: به راهپیمایی بپیوندید تا مطمئن شوید که کاهش مالیات‌ها برای جامعه "یک درصدی" ثروتمندان آمریکا از بین برود.

پس از ترک پارک زاکوتی راه پیمایان به سمت شهر الیزابت در ایالت نیوجرسی می‌روند و پس از آن رهسپار واشنگتن در شرق آمریکا می‌شوند. در طول مسیر آنها در شهرهای برونزویک، ویلمینگتون و هفت شهر دیگر توقف خواهند کرد تا درنهایت به واشنگتن برسند. در شهرهای فیلادلفیا و بالتیمور معترضان "اشغال وال استریت" به جنبش‌های اشغال در این شهرها می‌پیوندند.

آنها امیدوارند که معترضان از شهرهای کوچکی نظیر آندالویسا در ایالت آلاباما و لورل در ایالت مریلند به آنها بپیوندند.

در روزهای اخیر تنش‌ها میان معترضان شهر واشنگتن و پلیس این شهر بالا گرفته است. روز جمعه طی اعتراضات در واشنگتن دو تن از معترضان با خودروهای عبوری تصادف کردند اما پلیس این شهر به جای انجام تحقیقات در خصوص این حادثه تظاهرکنندگان را مقصر حادثه دانست.

از سوی دیگر رسانه‌ها گزارش کردند، اعتراض‌های ضد سرمایه‌داری در کانادا از جمله در ونکوور در غرب این کشور به خشونت کشیده شد. همچنین فعالان جنبش "اشغال تورنتو" نیز با پلیس درگیر شدند اما گزارشی از تعداد افراد بازداشت شده منتشر نشده است اما رئیس پلیس این شهر از زد و خورد میان معترضان و نیروهای پلیس و نیز زخمی شدن تعدادی از معترضان خبر داد.

کد خبر 150750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز