جمعه ۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: در اعتراضات علیه بانک‌ها در اوکلند کالیفرنیا بنا به اعلام پلیس بیش از 80 نفر از تظاهرکنندگان مخالف با نظام سرمایه داری بازداشت شدند

Bild

روزنامه اتریشی دی پرسه گزارش داد، آنگونه هوارد جوردن، رییس پلیس اعلام کرد در درگیری پلیس و معترضان هشت نفر مجروح شدند که پنج نفر آنها از تظاهرکنندگان و سه نفر پلیس بودند.

بنادر این شهر نزدیک به سانفرانسیسکو که به خاطر این تظاهرات فلج شده بودند، دوباره کار خود را به طور کامل از سر گرفته‌اند. این خبر را مقامات چهارمین شهر بندری مهم آمریکا اعلام کردند.

هزاران تظاهرکننده روز چهارشنبه به صورت مسالمت جویانه در مرکز شهر برای اعتراض به قدرت بانک‌ها به خیابان رفتند و بعد شب پنجشنبه بنادر را تعطیل کردند. تظاهرکنندگان به گروه‌های متعددی تقسیم شدند و ترمینال‌های مختلف را اشغال کردند.

مقامات کارکنان بنادر را به خانه های شان روانه کردند و به همین خاطر کار به طور کامل مختل شد.

آمریکا؛ خیابان‌های تصرف و خشم

شب گذشته درگیری با نیروهای پلیس روی داد. ده ها نفر از تظاهرکنندگان که ماسک به صورت زده بودند سنگ و بطری به سوی پلیس پرتاب و به طور موقت یک ساختمان را اشغال کردند. پلیس از گاز اشک آور علیه مردم استفاده کرد.

اعتراض هفته‌های گذشته در آمریکا که با عنوان جنبش تسخیر وال استریت آغاز شد، نظام مالی و اقتصادی آمریکا را انحصاری و دراختیار جمعیت اندکی از سرمایه داران بزرگ این کشور می‌داند و این نابرابری اقتصادی را موجب رنج میلیون‌ها خانواده متوسط و فقیر آمریکایی معرفی می‌کند.

کد خبر 150259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز