پنجشنبه ۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک سازمان‌دهنده تظاهرات "اشغال اوکلند" استفاده پلیس امریکا از تاکتیک‌های خشونت‌آمیز علیه معترضان صلح‌طلب را محکوم کرده است.

oakland

به گزارش بخش امریکای پرس تی‌وی؛رندی واکینز از ایالت کالیفرنیا گفت: "به خاطر خشونت پلیس، ما روزنامه‌نگاری داریم که برای ما کار می‌کرد و در اثر ضربه باتوم پلیس ابروی وی شکافته شده است. ما ده‌ها تن دیگر را هم داریم که زخمی شده‌اند."

این فعال صلح‌طلب افزود: "به خاطر گازهای شیمیایی منتشر شده در هوا چشمان معترضان به درمان نیاز دارد. همچنین باید بچه‌ها را به سیستم مترو منتقل کنیم تا این گازها را استنشاق نکنند."

وی با بیان این که "هر کسی نشانه صلح دارد تا آن‌ها بدانند که ما جنگ نمی‌خواهیم؛ ما صلح می‌خواهیم. ما برای هدفی این‌جا هستیم و این هدف ایجاد صلح است و آن‌ها با این وجود به سوی ما گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند.

پلیس شهر اوکلند روز چهارشنبه بیش از 140 تن از معترضان جنبش "اشغال وال استریت" را بازداشت کرد.

در اعتراضات روز چهارشنبه پلیس برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان که به سوی ساختمان شهرداری اوکلند در حال حرکت بودند، از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی استفاده کرد.

پلیس در تظاهرات روز سه‌شنبه در اوکلند 90 معترض را بازداشت و چادرهای تظاهرکنندگان "اشغال اوکلند" را مقابل ساختمان شهرداری این شهر و یک پارک محلی برچید.

در پی گسترش جنبش "اشغال وال استریت" به سراسر امریکا، نزدیک به 150 چادر در دو هفته گذشته در اوکلند برپا شده است.

در همین حال، حامیان جنبش "آتلانتا را تصرف کنید" از دستورات پلیس برای جمع کردن چادرها به طور مسالمت‌آمیز سرپیچی کردند.

تظاهرات مردم امریکا موسوم به "اشغال وال استریت" از 26 شهریور (17 دسامبر) در نیویورک و در اعتراض به "طمع شرکت‌های بزرگ" و گسترش فساد در سطوح بالا، فقر و نابرابری اجتماعی در امریکا آغاز شد.

این جنبش اکنون به شهرهای بزرگ و مهم امریکا گشترش یافته و دامنه این اعتراضات به کشورهای دیگر از جمله استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند و پرتغال نیز کشیده شده است.

کد خبر 149586
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز