سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: گروهی از معترضان ضد‌وال استریت دیروز تا جلوی خانه برخی از میلیونرهای معروف نیویورک راهپیمایی کردند. آنان تصاویر بزرگی از چک‌هایی به دست داشتند که نشان می‌داد ثروتمندان نیویورک چقدر کمتر مالیات می‌دهند.

اعتراض

به گزارش فاکس‌نیوز، در این تظاهرات که راهپیمایی میلیونرها نام گرفته بود، چند صد نفر از معترضان تا خانه ثروتمندانی مانند جیمی دائمون رئیس بانک جی پی مورگان، دیوید کوچ تاجر، هاوارد میلستین سرمایه‌دار، جان پالسون صاحب صندوق سرمایه‌گذاری و روپرت مورداک رئیس شرکت اخبار راهپیمایی کردند.

داگ فورند یکی از سازمان‌دهندگان این راهپیمایی گفت 99 درصد از ساکنان نیویورک از این معافیت مالیاتی برای یک‌درصدی که هم‌اکنون در تجمل مطلق زندگی می‌کنند، متضرر خواهند شد. شماری از گروه‌های مختلف نیز برای پیوستن به اعضای جنبش «وال‌استریت را اشغال کنید» و شرکت کردن در این راهپیمایی فراخوان داده‌اند. در این حال، مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک اعلام کرد اگر معترضان همچنان از قانون پیروی کنند، به آنان اجازه خواهد داد به‌طور نامحدود در پارک زاکتی باقی بمانند.

این پارک محل اتراق چند صد نفری است که هسته اصلی حرکت ضد وال‌استریت را تشکیل می‌دهند. اما وی اظهار عقیده کرد که با سرد شدن هوا، ممکن است تداوم این حرکت اعتراضی محدود شود. این نظر بلومبرگ با واکنش معترضان روبه‌رو شد که گفتند قصد ندارند با سرد شدن هوا، از این پارک خارج شوند. آنان خود را برای آغاز سرما آماده و طرفداران خود را تشویق می‌کنند کیسه خواب، پتو، پالتو، دستکش و کلاه برایشان بفرستند.

اتحادیه‌های کارگری کاملاً از این حرکت حمایت می‌کنند و حزب دمکرات هم می‌کوشد این معترضان را به‌خود جلب کند. رابی موک مدیر کمیته انتخابات کنگره آمریکا در حزب دمکرات طوماری اینترنتی منتشر کرد و در آن از مردم خواست در کنار معترضان بایستند. وی که می‌کوشد یک صد هزار امضا برای این طومار جمع کند، گفت باید به میلیاردرها، شرکت‌های بزرگ نفتی و بانک‌های بزرگ بفهمانیم که نخواهیم گذاشت یک درصد ثروتمندان آمریکا سیاست‌های اقتصادی دشوار و کاهش‌های شدید بر برنامه‌های حیاتی برای مردم آمریکا تحمیل کنند.

از سوی دیگر، دوشنبه‌شب تجمع اعتراضی در شهر بوستون با حضور گسترده نیروهای پلیس این شهر متشنج شد. پلیس 100 نفر ازمعترضان را بازداشت کرده‌است. معترضان مدتی است که در پارک میدان دیویی چادر زده‌اند و روز دوشنبه کوشیدند در نقطه دیگری در جوار آن مستقر شوند که با مقاومت پلیس روبه‌رو شدند. در این حال، این تنها شهرهای کوچک و بزرگ آمریکا نیستند که با موج جدید اعتراض‌ها روبه‌رو شده‌اند. برخی فعالان اجتماعی در شهرهای مختلف اروپا اعلام کرده‌اند هفته آینده به خیابان خواهند آمد. قرار است روز شنبه معترضان در شهرهای زوریخ، ژنو و بازل علیه مقامات آمریکا و صنعت بانکداری تظاهرات کنند.در آتن و چند شهر مهم یونان هم زمان‌هایی برای برگزاری تظاهرات اعلام شده است. شهرهای اتریش از جمله وین، لینز، سالزبورگ، گراتس و اینبروک نیز صحنه تظاهرات خواهد بود.

کد خبر 148220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز