همشهری‌آنلاین: بیش از 50 تظاهرکننده به دنبال مقاوت تظاهرکنندگان جنبش تصرف پورتلند در برابر پلیس ضد شورش که در شهر اورگان درحال برچیدن چادرهای معترضان بود، بازداشت شده‌اند

occupy

به گزارش خبرگزاری رویترز، اقدامات پلیس پورلتند نمونه‎ای از اقدامات متعددی بود که در پایان هفته گذشته برای برچیدن چادرهای معترضان در سراسر این کشور صورت گرفته است.

در پورتلند، مقامات پس از صدور دستور تخلیه محل، شروع به خالی کردن چادرها و برچیدن حصارها کردند. هرچند که عده‎ای از معترضان پس از شنیدن دستور تخلیه، محل را ترک کردند اما برخی نیز درصدد تداوم حضور در این منطقه بودند.

براساس بیانیه پلیس: "اداره پلیس پورتلند هر دو پارک میدان چمپن و لونسدیل را پاک‌سازی کرده است. در جریان عملیات روز یکشنبه، بیش از 50 نفر از مردم دستگیر شدند، افرادی که یا خواهان دستگیر شدن بودند و یا این‌که از ترک میدان چمپن خودداری کردند."

پلیس در عین حال خاطرنشان کرده است که در جریان پاک‌سازی این پارک هیچ‌کس مصدوم نشد.

این درحالی است که تظاهرکنندگان با تجمع در خیابان‌ها و ایستادن در مقابل صفوف ماموران مجهز پلیس پورتلند، موجب ایجاد ترافیک چند ساعته در خیابان‌ها شدند.

این رویارویی تا اواخر بعد از ظهر ادامه داشت ولی تاریکی شب، معترضان را وادار به ترک خیابان‌ها کرد.

همزمان با بارش خفیف باران، یک گروه مرکزی از معترضان به منظور سخنرانی و بحث در خصوص اقدامات بعدی‌ خود و این‌که شب را در کجا سپری کنند به سوی یکی از میادین مرکزی شهر حرکت کردند.

به گفته پلیس پورتلند، بیش از 300 مامور پلیس، از جمله مامورینی از 10 سازمان دیگر اجرای قانون، در اقدامات روز یک‌شنبه (13 نوامبر، 22 آبان) مشارکت کرده‌اند.

حدود هزار معترض نیز به تظاهرکنندگان حاضر در خیابان‌ها پیوستند.

از سوی دیگر معترضان جنبش تصرف در هونولولو، با تجمع در یک پارک محلی و برگزاری راه‌پیمایی، مخالفت خود را با نشست سران " همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه" (اپک) که در حال برگزاری در این شهر بود، نشان دادند.

طی هفته‌های اخیر به منظور اعلام همبستگی با جنبش تصرف وال استریت که از 26 شهریور (17 دسامبر) در نیویورک در اعتراض به "طمع ورزی شرکت‌های بزرگ" و گسترش فساد در سطوح بالا، فقر و نابرابری اجتماعی، آغاز شده بود، در چندین شهر امریکا چادرهایی برپا شده است.

این جنبش به رغم سرکوب معترضان و بازداشت آنان از سوی پلیس، اکنون به شهرهای مختلف امریکا گسترش یافته و دامنه این اعتراضات به چند کشور اروپایی همچون انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند و پرتغال نیز کشیده شده است.

تظاهرکنندگان امریکایی نسبت به فقر، بی‌کاری، جنگ و زیاده‌خواهی شرکت‌های بزرگ اعتراض دارند

کد خبر 151158
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز