جمعه ۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک تحلیل‌گر سیاسی به پرس تی‎وی گفت، در حالی که تظاهرات ضدسرمایه‌داری "اشغال" (جنبش تسخیر) در آمریکا گسترش می‌یابد، بهار عربی آغازگر پاییز "تجمع ثروت در شرکت‌های بزرگ" امریکایی بوده است.

roland

آلن رولند، نویسنده و روزنامه‌نگار افزود: "در آمریکا طی سال‌های گذشته جنبش‌های بسیاری وجود داشته است؛ جنبش حقوق مدنی، جنبش فمینیسم، جنبش ضد جنگ، اما جنبش "اشغال" با آن‌ها فرق دارد.

وی اضافه کرد: "59 درصد مردم امریکا از همان ماه‌های آغاز این جنبش از آن حمایت کردند و موجب شدند که به سرعت گسترش یابد."

رولند با اشاره به وضع اقتصادی امریکا گفت: "این یک دوره بعد از رکود نیست؛ این یک رکود عمیق بزرگ است که دارد شکل می‌گیرد."

این روزنامه‌نگار درباره افزایش نرخ بی‌کاری در امریکا گفت که حقیقت دارد فاش می‌شود؛ این که شرایط چقدر بد است و "نرخ بی‌کاری واقعی نزدیک به 20 تا 23 درصد است."

رولند در ادامه بیان کرد که مردم امریکا به دنبال اصلاح این کشور هستند، اما باراک اوباما، رییس جمهور "عامل تغییر"ی که امریکایی‌ها انتظارش را داشتند نیست.

وی در ادامه گفت: "او در اصل با تجمع ثروت در شرکت‌های بزرگ رفیق است. به کابینه نگاه کنید: همه اعضایش بخشی از تجمع ثروت در شرکت‌های بزرگ هستند."

این نویسنده گفت، که امریکا ادعا می‌کند که از مردمی تشکیل شده است که در دولت صدا دارند، با این وجود "60 تا 70 درصد امریکایی‌ها " خواستار خروج نیروها از افغانستان و اصلاحات مالی همراه با صلح هستند و این در حالی است که هیچ یک از آن‌ها رخ نداده است."

جنبش "اشغال" ششمین هفته خود را پشت سر می‌گذارد پس از آن آغاز شد که گروهی از مردم در 17 سپتامبر در در منطقه مالی شهر نیویورک با شعار "اشغال وال استریت" علیه تجمع ثروت در شرکت‌های خصوصی، فقر و نابرابری‌های اجتماعی در امریکا تظاهرات کردند.

کد خبر 150289
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز