سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از اعضای ائتلاف برای صلح و عدالت در گفت‌وگو با بخش آمریکای پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی اظهار داشت، اعتراضات وال استریت آمریکا تاثیر گسترده‌ای روی آینده این کشور به دنبال خواهد داشت.

کارولین ایزنبرگ اظهار داشت، از آن‌جا که مردم در حال پی بردن به نابرابری‌های فزاینده در کشور هستند، اعتراضات رو به رشد در آمریکا تاثیر عمده‌ای روی این کشور خواهد داشت.

وی افزود: دامنه اعتراضات بسیار بسیار سریع رو به رشد است و من فکر می‌کنم احتمالا در صد منطقه مختلف در آمریکا این اعتراضات به جریان افتاده است.

اینزبرگ با بیان این‌که معترضان موفق شده‌اند توجه همگان را به خود جلب کنند، تصریح کرد: من فکر می‌کنم این اقدامات به طور گسترده‌ای در حال اثر گذاری است.

معترضان آمریکایی از 17 سپتامبر با راه‌اندازی جنبش وال استریت را اشغال کنید به منفعت‌طلبی ‌شرکت‌های بزرگ امریکایی و نفوذ آن‌ها در سیاست‌های کاخ سفید اعتراض کرده‌اند.

بعد از گذشت سه هفته از آغاز اعتراضات مردمی در کشور آمریکا، اعتراضات وال استریت اکنون به بیش از 1000 شهر در سرتاسر این کشور گسترش پیدا کرده است.

تظاهرکنندگان امریکایی با استفاده از شعار ما 99 درصد هستیم بر این نکته تاکید دارند که آن‌ها جزو آن یک درصد آمریکایی که ثروت این کشور را در اختیار دارد، نیستند.

معترضان در حالی حرص و طمع بیش از اندازه صاحبان سرمایه در آمریکا را محکوم می‌کنند که این کشور با یکی از کم‌سابقه‌ترین بحران‌های اقتصادی روبرو است.

میزان بیکاری در آمریکا به بیش از 9 درصد رسیده است که بدین ترتیب 14 میلیون نفر در این کشور فاقد شغل هستند.

کد خبر 148111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز