جمعه ۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از فعالان جوان علاقمند به فناوری قصد دارند که یک شبکه اجتماعی جدید را برای معترضان جهانی طراحی کنند.

جنبش وال استریت

به گزارش پرس تی وی، اد کناتسون، یک طراح وبسایت عضو جنبش تصرف آمریکا گفت: ما در حال ساخت فیسبوکی برای خود هستیم.

بر پایه این گزارش، طراحان این شبکه اجتماعی جدید امیدوارند که وبسایت در حال ساخت نهایتا ابزاری جدید برای دیگر تظاهرکنندگان و همچنین معترضان جنبش تصرف شود.

این گروه اعتقاد دارد، به جای تکیه بر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر که وابسته به شرکت‌های بزرگ هستند، وقت آن رسیده است که نسل معترضان نظام ارتباطی خود را ساخته و از آن استفاده کند.

تظاهرات مردم آمریکا موسوم به وال‌استریت را اشغال کنید در نیویورک و در اعتراض به زیاده‌خواهی شرکت‌های بزرگ و گسترش فساد در سطوح بالا، فقر و نابرابری اجتماعی در آمریکا و همچنین نفوذ شرکت‌های بزرگ در سیاست‌های این کشور آغاز شد.

طی چند هفته گذشته، پلیس آمریکا در شهرهای سراسر این کشور با حمله به معترضان و دستگیری ده‌ها نفر از آنان، اقدام به جمع‌آوری اردوگاه‌های جنبش تصرف کرده است.

با وجود سرکوب‌های پلیس و بازداشت معترضان، دامنه جنبش وال استریت به شهرهای دیگر آمریکا و همچنین به دیگر کشورهای جهان از جمله ااسترالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند و پرتغال نیز رسیده است.

کد خبر 155411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز