پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هم زمان با تظاهرات مخالفان سرمایه داری در مقابل کنگره امریکا، گزارش‌ها از پرتاب بمبی دودزا به سمت ساختمان‌های کاخ سفید حکایت دارد.

occupy

occupy

پرس تی‌وی گزارش داد  با شروع تحقیقات مقام‌های دولتی درباره آن‌چه که گفته می‌شود پرتاب بمبی دوزا بوده است، کاخ سفید به مدت یک ساعت تعطیل شد.

رسانه‌های امریکا نیز گزارش دادند، این وسیله در جریان برگزاری تظاهرات جنبش موسوم به "تصرف دی سی" پرتاب شده است.

این حادثه زمانی روی داد که باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا و اعضای خانوده‌اش در محوطه کاخ سفید نبودند.

در همین حال ده‌ها نفر از افسران پلیس امریکا روز سه‌شنبه از ورود معترضان" تصرف" به محوطه کنگره جلوگیری به عمل آوردند.

پیش‌تر نمایندگانی که از تعطیلات سه هفته‌ای نیویورک بازگشته بودند، با صدها معترض که در مقابل ساختمان کنگره تظاهرات کرده بودند، روبرو شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، با سردادن شعارهایی با مضمون "از درون برج سفید" خود بیرون بیایید و به حرف مردم گوش دهید" و "ما در این‌جا هستیم تا حرف‌هایمان را بشنوید" نفوذ سرمایه‌داری در نظام سیاسی امریکا را محکوم کردند.

پلیس دست‌کم چهار معترض را به اتهام عبور غیرقانونی از خطوط تعیین شده، بازداشت کرد.

جنبش "تصرف وال استریت" هنگامی آغاز شد که گروهی از تظاهرکنندگان امریکایی، ۱۷ سپتامبر سال گذشته میلادی با تجمع در منطقه تجاری نیویورک، به توزیع نابرابر ثروت در این کشور و نفوذ گسترده شرکت‌های بزرگ بر سیاست‌های واشنگتن اعتراض کردند.

با وجود دستگیری‌های گسترده به دست نیروهای پلیس، دامنه جنبش "تصرف" که از جنبش "تصرف وال استریت" ریشه گرفته است، به بسیاری از شهرهای بزرگ امریکا و همچنین دیگر کشورهای جهان از جمله استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند، پرتغال رسیده است.

از زمان شروع اعتراضات علیه وال استریت در سپتامبرسال گذشته میلادی تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱، پلیس امریکا دست‌کم ۵۸۰۰ معترض جنبش تصرف را بازداشت کرده است.

کد خبر 157744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز