همشهری‌آنلاین: دولت آمریکا برای ساخت نیروگاه‌های اتمی جدید مجوز صادر کرده است. پس از حادثه‌ای که سال ۱۹۷۹ در یک نیروگاه اتمی آمریکا روی داد ساخت نیروگاه‌های اتمی متوقف شده بود

us

به گزارش خبرگزاری دولتی آلمان و به گفته مقام‌های کمیسیون تنظیم‌کننده و ناظر بر فعالیت‌های هسته‌ای در آمریکا (Nuclear Regulatory Commission) شرکت ساترن کمپانی (Southern Company) مجوزی دریافت کرده که به موجب آن می‌تواند نیروگاه‌های موجود خود در ایالت جورجیا را گسترش دهد.

از سال ۱۹۷۹ که حادثه‌ای در نیروگاه اتمی هاریسبورگ در ایالت پنسیلوانیا روی داد، دولت آمریکا دیگر چنین مجوزهایی صادر نمی‌کرد. در نتیجه حادثه یادشده ذوب هسته‌ای روی داد و با پخش مقدار زیادی تشعشات رادیواکتیو در فضا محیط زیست اطراف به شدت آلوده شد.

مجوز تازه راه را برای سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد دلاری شرکت ساترن کمپانی هموار می‌کند. این شرکت تصمیم دولت آمریکا را «خدمتی دورانساز» توصیف کرده است. سرمایه‌گذاری جدید قرار است به ایجاد ۲۵ هزار محل اشتغال و ساخت نیروگاه‌هایی بیانجامد که از سال ۲۰۱۶ وارد شبکه برق آمریکا خواهند شد.انرژی هسته‌ای یکی از ستون‌های اصلی سیاست انرژی دولت اوباما را تشکیل می‌دهد

خبرگزاری دولتی آلمان می‌افزاید قدرت لابی هوادار انرژی اتمی از جمله عواملی بوده که دولت باراک اوباما سرسختانه استفاده از انرژی اتمی را در دست کار قرار دهد. گسترش و نوسازی بیش از ۱۰۰ راکتور اتمی کهنه یا در حال کهنه‌شدن که یک پنجم برق آمریکا را تولید می‌کنند از ستون‌های اصلی سیاست این دولت است.

از نظر دولت آمریکا انرژی هسته‌ای یکی از گزینه‌های مطرح برای جایگزینی انرژی‌های فسیلی است.

تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران، به دلیل ساخت نیروگاه  هسته­‌ای در ایران اعمال شده است.

کد خبر 160659
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز