همشهری آنلاین: به دنبال رشد فزاینده قیمت جهانی نفت قیمت بنزین در بازار آمریکا به بالاترین حد خود در ده ماه اخیر رسیده است.

آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ به دنبال رشد سه دلاری قیمت نفت در روز جمعه در پی انتشار خبر مربوط به کاهش صادرات و عرضه نفت ایران، قیمت بنزین در آمریکا بیش از 1.4 درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش ارزش دلار در برابر یورو نیز برای نخستین بار در چهار روز اخیر کاهش داشته است. وزارت کار آمریکا نیز گزارش داد تعداد بیکاران این کشور به پایین ترین حد خود در چهار سال اخیر رسیده است.

بر این اساس کارشناسان اقتصادی تاکید کردند نگرانی نسبت به کاهش عرضه و صادرات نفت ایران و کاهش ارزش دلار در برابر یورو تاثیر زیادی در افزایش قیمت بنزین در آمریکا داشته است.

این گزارش حاکی است قیمت هر گالن بنزین در آمریکا برای تحویل در ماه آوریل با 4.56 سنت افزایش به بیش از 3.3852 دلار رسیده است .

قیمت بنزین در آمریکا طی هفته گذشته 0.8 درصد رشد داشته است.

این برای هفتمین هفته متوالی است که قیمت بنزین در آمریکا با رشد روبرو شده است.

قیمت بنزین در آمریکا از ابتدای سال 2012 تا کنون بیش از 26 درصد رشد داشته است و این مساله به نگرانی مهمی برای رای دهندگان آمریکایی تبدیل شده و محبوبیت باراک اوباما را به شدت کاهش داده است.

رویترز روز گذشته مدعی شد میزان صادرات نفت ایران طی ماه جاری بیش از 300 هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

این خبر موجب شد تا قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن به بیش از 127.06 دلار برسد.

بر این اساس قیمت نفت آمریکا از ابتدای امسال تا کنون 8.1 درصد و قیمت نفت برنت نیز بیش از 17 درصد رشد داشته است.

البته کاهش رشد اقتصادی چین و افت تقاضای انرژی این کشور موجب شد تا از افزایش قیمت نفت تا حد زیادی جلوگیری شود.

جیمز کوردیر کارشناس ارشد انرژی تاکید کرد تا زمانی که تنش ایران با غرب بر سر مساله هستهای ادامه داشته باشد، قیمت نفت با نوسانات زیادی روبرو خواهد شد.

کد خبر 164095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز