سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیشتر شرکت کنندگان در یک نظرسنجی جدید، حضور ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا را علت اصلی سکوت رسانه‌های غربی نسبت به سرکوب قیام مردمی بحرین می‌دانند.

نظر سنجی

نتایج نظرسنجی اخیر پرس تی‌وی که از ۶ بهمن ۱۳۹۰ تا ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ انجام شد، نشان می دهد حدود ۸۰ درصد (۸۷۶۹) از ۱۱ هزار و ۴۰ شرکت‌کننده، حضور ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا و نیز اتحاد منامه با انگلیس و عربستان سعودی را علت اصلی سکوت رسانه‌های غرب درقبال سرکوب شدید معترضان ضد رژیم در بحرین می‌دانند.

براساس این نظرسنجی، حدود ۱۷ درصد از پاسخ‌دهندگان (۱۸۴۲ نفر) اعتقاد دارند که رسانه‌های غربی به دلیل این که نمی‌خواهند درد و رنج اکثریت شیعه در بحرین را برجسته کنند سکوت اختیار کرده اند.

این در حالی است که فقط ۴ درصد از پاسخ‌دهندگان (۴۲۹ تن) فکر می‌کنند شمار پایین معترضان کشته شده توسط رژیم منامه در مقایسه با کشته‌های لیبی و یمن، دلیل سکوت رسانه‌ها در غرب است.

از زمان آغاز قیام مردمی در بحرین در اواسط فوریه ۲۰۱۱ تاکنون، شماری از مردم کشته و صدها نفر بازداشت و یا از کار اخراج شده‌اند.

عفو بین‌الملل نیز در ۲۶ ژانویه از مقام‌های بحرینی خواست درباره گزار‌ش‌های مربوط به مرگ بیش از ده نفر به علت شلیک گاز اشک‌آور، تحقیق کنند و پاسخ‌گو باشند.

این نهاد حقوق بشری همچنین از دولت آمریکا خواست گاز اشک‌آور و دیگر تجهیزات ضد شورش را در اختیار مقام‌های بحرینی قرار ندهد.

کد خبر 159785
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز