همشهری آنلاین: کارکنان شرکت‌های هواپیمایی در لس آنجلس آمریکا در اعتراض به عملکرد شرکت‌های بزرگ برضد سرمایه داری تظاهرات کردند

strike

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، اعضای اتحادیه‌های کارگری و فعالان جنبش تسخیر در آمریکا، روز گذشته در مقابل فرودگاه بین‌المللی شهر لس آنجلس تظاهرات کردند.

این تظاهرات در اعتراض به عملکرد شرکت‌های بزرگ حریص در آمریکا و شرایط ناسالمی بود که آنها بوجود آورده‌اند. معترضان در این تظاهرات تاکید کردند یک درصدی های ثروتمند که مالکان شرکتهای هواپیمایی مسافربری هستند با رویه فعالیت‌هایشان جان مسافران و کارکنان هواپیماها و فرودگاه‌ها را به خطر می‌اندازند آن هم فقط برای اینکه سود بیشتری به دست بیاورند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که از نود و نه درصدی های آمریکا بودند خواهان ملغی شدن سازوکارها و مقرراتی بودند که امنیت فرودگاهها و خطوط هوایی را به خطر می اندازد. به گفته آنها، صاحبان شرکتهای هواپیمایی بزرگ در لس آنجلس با برون سپاری، وظایف خود را به پیمانکارانی محول می کنند که کیفیت کار آنها پایین است و این پیمانکاران، رویه هایی را در پیش می گیرند که به ضرر مسافران و کارکنان شرکتهای هواپیمایی و فرودگاهها و ساکنان مناطق اطراف فرودگاهها است.

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت:« ما در اینجا تجمع کرده ایم تا پیام بسیار قوی به صاحبان شرکتهای هواپیمایی مسافربری و پیمانکاران آنها منتقل کنیم که ما دیگر حاضر نیستیم رویه موجود را تحمل کنیم.»
مسوولان اتحادیه های کارکنان هواپیمایی در لس آنجلس تاکید دارند که پیمانکاران با رویه های کاری که در پیش می گیرند، جان کارکنان این بخش را به خطر می اندازند.کاهش شدید بخشهای اختصاصی به بیمه خدمات درمانی در حقوق این افراد ، موید همین مساله است.

یک معترض آمریکایی گفت:« ما می خواهیم با این تظاهرات نشان بدهیم که اعضای خانواده ما نباید قربانی حرص و طمع صاحبان شرکتهای هواپیمایی و پیمانکاران شوند. صاحبان شرکتهای هواپیمایی و پیمانکاران آنها تلاش می کنند میلیاردها دلار به جیب بزنند آنهم در شرایطی که مردم تاوان این مساله را بپردازند.»

جاناتان ناوارا یکی دیگر از کارکنان این شرکتهای هواپیمایی گفت:« آنها به ما زمان کافی نمی دهند تا وظیفه نظافت هواپیماها را انجام بدهیم. وسایلی که ما در اختیار داریم قدیمی است. بسیاری از تجهیزات مورد استفاده برای کارهای ما، خراب است. حتی برخی از این تجهیزات ، ناامن هستند و به زخمی شدن کارکنان منجر می شوند.»

سازمان دهندگان تظاهرات دیروز در لس آنجلس می‌خواهند برای بیان اعتراضهای خود اعتصاب کنند و شرکتهایی را که با چنین پیمانکارانی قرار داد می بندند تحریم کنند. آنها می‌گویند نمی‌توانند شرکت‌هایی را تحمل کنند که امنیت کارکنان خود را فدای سود بیشتر می‌کنند.

مایک گارسیا، یکی از فعالان آمریکایی در این خصوص گفت: به ما به چشم ابزار در دست شرکتهای بزرگ هواپیمایی نگریسته می‌شود. حقوق کارکنان بخشهای هواپیمایی کاهش می‌یابد تا در مقابل آن سود کلانی نصیب شرکت‌های هواپیمایی شود.

کد خبر 164056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز