سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: درحالی که اقتصاد آمریکا هنوز به وضعیتی پایدار نرسیده است، کارشناسان دوره سوم رکود را برای این کشور پیش بینی کرده‌اند.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی، اگرچه آمریکا به طور کامل به دوره پایدار رکود دور دوم سقوط نکرده، اما اگر وضعیت اقتصادی این کشور به خوبی مدیریت نشود، سقوط این کشور به دوره سوم رکود اقتصادی محتمل خواهد بود.

به گفته کارشناسان، بحران بدهی اروپا یکی ازمهم‎ترین چالش‌هایی است که اقتصاد آمریکا ازپیامدهای آن در سال ۲۰۱۲ میلادی در امان نخواهد بود.

تحلیل‌گران مسایل اقتصادی سقوط اروپا به دوره رکودی دیگر را در شش ماه اول سال ۲۰۱۲ میلادی اجتناب ناپذیر دانسته‌‌اند.

درهمین حال نبودن سیاست پایدار در اوضاع اقتصادی از جمله رکود در بازار مسکن، شهروندان آمریکایی را بیش از پیش درمانده کرده است.

افزایش بهای سوخت در فصل زمستان از جمله رسیدن بهای نفت به بالای ۱۰۰دلار برای هر بشکه، مصرف کنندگان آمریکایی را در خرید دیگر مایحتاج‌اشان با محدودیت‌های جدی‌تری روبروخواهد کرد.

این درحالی است که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به دلیل ناتوانی در پیش‌برد پروژه‌های وعده داده شده در زمینه افزایش تولید نفت، با انتقادات روزافزونی روبروست.

ازسوی دیگر بی‌کاری که دولت کاهش آمار آن را به زیر هشت درصد وعده داده بود، همچنان روند ثابتی را طی می‌کند و بی‌ثباتی در بازار کار برخی از افراد با داشتن مدارج دانشگاهی بالا را به اشتغال در مشاغلی پایین‎تر از شان خود، واداشته است.

کد خبر 154441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز