پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تظاهرات مردم آمریکا برضد نظام سرمایه‌داری در این کشور که در ابتدا با جنبش تسخیر وال استریت آغاز شد اکنون به سراسر آمریکا گسترش پیدا کرده است

occupy wall street

پرس تی وی گزارش داد در این تظاهرات اتحادیه‌های کارکنان از اصناف مختلف از جمله پرستاران، کارگران بخش حمل و نقل و دانشجویان شرکت دارند.

دانشجویان 75 دانشگاه - چهارشنبه - در سراسر آمریکا تظاهرات کردند.

همچنین ده‌ها نفر با تجمع در برابر ساختمان کنگره در واشنگتن پایتخت آمریکا اقدام کنگره برای مقابله با بحران اقتصادی و بیکاری مردم را خواستار شدند.

ایمان السید از شرکت کنندگان در تظاهرات وال استریت نیویورک و عضو انجمن پرستاران امریکا گفت: من در نیویورک پرستار هستم و در دو هفته گذشته در این تظاهرات شرکت داشته‌ام.

وی افزود: من پیش از رفتن به سرکار، بعد از پایان کار و حتی وقت ناهار برای حمایت از تظاهرات تسخیر وال استریت به اینجا می‌آیم. ما در اینجا جمع شده‌ایم تا به سیاستهای غلط اقتصادی و نظام سرمایه داری اعتراض کنیم که پول مالیات مردم را به جیب سرمایه داران و بانکداران بزرگ در وال استریت می‌ریزد در حالی که مردم قشر متوسط و کم درآمد زیر فشار بحران اقتصادی قرار دارند.

رابین دیانگلو دیگر تظاهرکننده نیز گفت: در تاریخ جهان هرگز سابقه نداشته است که این همه ثروت در دست عده‌ای بسیار اندک متمرکز شود.

وی گفت: این وضع از کنترل خارج شده است، به همین علت هم بالاخره مردم از خواب غفلت بیدار شده‌اند و مخالفت خود را با ادامه این وضع اعلام می‌کنند

کد خبر 147700
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز