یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جنبش وال استریت، نماد اعتراض به بحران و بی عدالتی اول و دوم اسفند 1390 در دانشکده مطالعات جهان برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی بیداری آمریکا و اروپا

همایش بین‌المللی بیداری آمریکا و اروپا در دانشکده مطالعات جهان برگزار می شود

این همایش که در چهار نشست تخصصی برگزار می‌شود جدیدترین دیدگاه‌های اندیشمندان ایرانی و خارجی درباره جنبش‌های ضد سرمایه داری اخیر در آمریکا و اروپا را منعکس می‌کند.

دکتر امیربهرام عرب احمدی، دبیر همایش، در تشریح اهداف همایش گفت: هدف اصلی همایش بین‌المللی بیداری آمریکا و اروپا: جنبش وال استریت، نماد اعتراض به بحران و بی عدالتی به تصویر کشیدن مشکلات نظام سرمایه داری و اوج تنفر مردم آمریکا و اروپا از ظلم و اجحاف یک درصدی مرفهین جامعه غرب و سوء استفاده از امکانات این کشورها توسط این قشر است.

more  ریشه‌های بحران وال‌استریت در آمریکا  

وی تصریح کرد: سیاست‌های مالی و اقتصادی دولت باراک اوباما باعث شد بحران مالی عظیمی غرب را فرابگیرد و مردم این کشورها از بیم تکرار بحران و رکود اقتصادی سال‌های 1929 تا 1933 به خیابان‌ها آمده‌اند تا فریاد اعتراض خود را به گوش حاکمان غرب برسانند.

دکتر عرب احمدی با اشاره به منشا این حرکت خاطر نشان کرد: بسیاری از صاحبنظران بر این باورند که جنبش وال استریت از جنبش بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا تاثیر پذیرفته است که در حقیقت سر باز کردن دمل چرکین عقده ناشی از سرخوردگی چندین دهه‌ای در غرب است.

این همایش توسط دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا و انجمن مطالعات جهان در تالار حنانه این دانشکده واقع در خیابان کارگر شمالی، پردیس شمالی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 161019
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز