سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس آمریکا در سالگرد صدمین روز از جنبش اشغال، دو معترض دیگر به نظام سرمایه‌داری را در رالی، مرکز ایالت کارولینای شمالی، دستگیر کرده است.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی، پلیس آمریکا نیکلاس آلن وارن جانسون ۲۵ ساله و جان کریستفر پرسون ۳۳ ساله را در جریان تظاهرات روز یکشنبه دستگیر کرد.

در اولین روز از تظاهرات رالی را تصرف کنید که در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۱ برگزار شد، ۲۰ نفر به دلیل امتناع از ترک پیاده‌رو، مقابل ساختمان پارلمان ایالتی دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش پس از این حادثه، معترضان به دلیل افزایش فشار از سوی پلیس، اردوگاه خود را در خیابانی در همان نزدیکی مستقر کردند.

معترضان رالی به رغم سرکوب شدید از جانب نیروهای پلیس، عزم خود را بر تداوم مقاومت اعلام کرده و اذعان داشتند تا افزایش بیداری در رابطه با آن چه نابودی اصول بنیادی کشورشان تلقی می‌شود، مقاومت خواهند کرد.

جنبش تصرف وال استریت در آمریکا، ۱۷ سپتامبر۲۰۱۱ هنگامی آغاز شد که گروهی از تظاهرکنندگان در منطقه تجاری نیویورک در اعتراض به نفوذ گسترده شرکت‌های بزرگ بر سیاست‌‎گذاری‎های آمریکا، فساد و توزیع نابرابر ثروت تجمع کردند.

با وجود سرکوب‌ خشونت‎آمیز معترضان به دست نیروهای پلیس و بازداشت آنان، دامنه جنبش وال استریت به شهرهای دیگر آمریکا و همچنین به دیگر کشورهای جهان از جمله استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند و پرتغال نیز رسیده است.

کد خبر 158092
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز