شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس در واشنگتن دی‌سی، در جریان تظاهراتی علیه حکم دادگاهی مبنی بر امکان کمک مالی نامحدود شرکت‌ها در انتخابات فدرال، ۱۲ نفر را دستگیر کرد.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی، پال کینگ، یکی از معترضانی که در تظاهرات روز جمعه (۳۰ دی، ۲۰ ژانویه) درمقابل دادگاه عالی آمریکا شرکت کرده بود، گفت: احساس می‌کنم پول شرکت‌ها در حال حمله به سیاست ما است و صدای مردم معمولی را از آن‌ها می‌گیرد. به همین دلیل احساس کردم که باید الآن بیرون بیایم تا دیده شوم و احتمالا صدایم شنیده شود.

اعتراضات جنبش تصرف دادگاه‌ها علیه حکم سال ۲۰۱۰ موسوم به شهروندان متحد، که به موجب آن کسب درآمد و هزینه نامحدود در تبلیغات سیاسی قانونی می‌شود، در مقابل تعدادی از دادگاه‌ها در بعضی از شهرهای آمریکا برگزار شده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا حدود ۷۵۰ میلیون دلار برای مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۰۸ خود کمک دریافت کرد. وی در آوریل سال ۲۰۱۱ اعلام کرد که رکورد سابق خود در سال ۲۰۰۸ را خواهد شکست و کمک‌های بیشتری برای انتخاب مجدد خود دریافت می‌کند.

تعداد زیادی از شرکت‌های بزرگ و بانک‌ها در آمریکا، که به گفته معترضان نماینده بخشی از قشر یک درصد جامعه هستند، به اوباما در مبارزات انتخاباتی وی کمک مالی کردند.

معترضان می‌گویند، یک درصد جامعه عمده ثروت‌های کشور آمریکا را در دست دارند و آن را کنترل می‌کنند.

جنبش تصرف وال استریت در آمریکا، ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱، هنگامی آغاز شد که گروهی از تظاهرکنندگان در منطقه تجاری نیویورک در اعتراض به نفوذ گسترده شرکت‌های بزرگ روی سیاست‌های آمریکا، فساد و توزیع نابرابر ثروت تجمع کردند.

تظاهرات روز جمعه که تحت عنوان دادگاه‌ها را تصرف کنید شناخته می‌شود، توسط گروه ائتلافی حرکت برای اصلاح و همسو با جنبش تصرف وال استریت سازماندهی شد.

کد خبر 157900
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز