همشهری آنلاین: معترضان خشمگین آمریکایی که بیش از سه هفته است، در مقابل بازار بورس نیویورک در وال استریت تظاهرات می‌کند، می‌گویند الگوی اعتراضی انقلاب‌ها در کشورهای عربی بوده است.

آمریکا

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، هریسون شولتز تحلیلگر اقتصادی آمریکایی که پس از بحران اقتصادی و بحران مالی بیکار شده است، به همراه صدها معترض دیگر در میدانی در برابر بازار بورس نیویورک حضوری شبانه روزی دارد.

وی به همراه دوستانش فقر فزاینده و افزایش بیکاری و بی عدالتی اجتماعی را محکوم می‌کند. حتی برخی از آنان پلاکاردهایی در حمایت از فلسطین نیز در دست دارند.

هریسون یادآوری می‌کند بهار عربی الگوی تجمع اعتراضی آنان بوده است.

وی می‌گوید به خوبی می‌داند که معترضان طی چند روز قادر به سرنگونی قدرت مالی بازارهای مالی نخواهند بود اما در دراز مدت این جنبش، سلطه نظام مالی را به زانو در خواهد آورد.

نکته جالب دیگر این است که اعتراض‌های مشابه به دیگر شهرهای مهم جهان نیز سرایت کرده است. در پاریس شماری از معترضان به نابرابری‌های اجتماعی، از اسپانیایی‌های خشمگین کمک گرفتند.

ورونیکا لئاندرس هنرمند اسپانیایی که در اعتراض‌های اسپانیایی‌های خشمگین در مادرید حضور داشت اینک به کمک فرانسوی‌ها شتافته است و می‌کوشد بسیاری از فرانسوی‌ها را بیدار کند.

او می‌گوید اوضاع در فرانسه وخیمتر است زیرا پاریسی‌ها آنقدر ناامید به نظر می‌رسند که بعید است همانند اسپانیایی‌ها به پا خیزند.

کد خبر 147812
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز