پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک نویسنده آمریکایی به پرس تی‎وی می‌گوید، شرکت‌کنندگان در تجمع وال استریت همان کاری را انجام می‌دهند که بیشتر مردم آمریکا خواستار و نیازمند انجام آن هستند.

آمریکا

دیوید سوآنسون، نویسنده آمریکایی کتاب جنگ یک دروغ است و یکی از بنیان‌گذاران پایگاه اطلاع رسانی (War is a Crime.org) در مصاحبه با بخش آمریکا پرس تی‌وی گفت: آن‌ها وضع مالیات بر ثروتمندان، شرکت‌های بزرگ، پایان جنگ، کاهش بودجه نظامی و صرف آن در بخش‌های مورد نیاز را خواستارند.

صدها نفر از مردم آمریکا از روز 26 شهریور (17 سپتامبر) در منطقه لوور منهتن در شهر نیویورک گرد هم آمدند و اعتراض خود را نسبت به روابط سیاسی میان شرکت‌های خصوصی و قانون‎گذاران آمریکایی اعلام کردند.

این تجمع اعتراض‌آمیز روز چهارشنبه 30 شهریوروارد پنجمین روز خود شد و تا واپسین ساعات همان روز ادامه داشته است.

پلیس نیویورک تا کنون چندین نفر از معرتضان را بازداشت کرده است.

معترضان ضمن اعلام مخالفت با مدیریت مالی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، از وی خواسته‌اند به فساد شرکت‌های بزرگ پایان دهد.

سازمان دهندگان این اعتراض‌ها همچنین با انتشار فیلم‌هایی از بازداشت معترضان در اینترنت، پلیس را به اعمال خشونت علیه معترضان متهم می‌کنند.

مردم خشمگین تلاش دارند تا تحصنی همانند آن چه معترضان مصری در میدان آزادی شهر قاهره در ماه ژانویه برگزار کرده بودند، برپا کنند.

پلیس نیویورک به منظور مقابله با برنامه‌های معترضان، بسیاری از خیابان‌های این شهر را مسدود کرده‌اند.

در حال حاضر، نرخ بیکاری در آمریکا 9.1 درصد اعلام شده است که این میزان حتی در مقایسه با زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان که در دهه 1980 به قدرت رسید، بدتر است.

در همین حال، باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا لایحه­ای 447 میلیارد دلاری برای تحرک در اقتصاد و ایجاد شغل به کنگره این کشور پیشنهاد کرده است که شامل 49 میلیارد دلار افزایش مزایای بیکاری و معافیت­‌های مالیاتی برای آن دسته از شرکت‎های آمریکایی   می­‌شود که کارگران جدید استخدام کنند.

این در حالی است که افزایش قیمت پوشاک، خودرو و اجاره بهای مسکن در آمریکا، روند تورم سالانه در این کشور را در مقایسه با سه سال گذشته تسریع کرده است.

کد خبر 146389
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز