همشهری آنلاین: سایت خبری فاکس نیوز دوشنبه 5 ژوئیه پس از آنکه فید توئیتری این سایت شروع به انتشار خبر دروغی درباره کشته شدن رئیس‌جمهور اوباما کرد، به سرویس مخفی آمریکا خبر داد که ظاهرا این سرویس سایت هک شده است.

FOXNEWS

به گزارش سی‌ان ان جف میسنتی، معاون رئیس و مدیر عامل "فاکس نیوز دیجیتال" در بیانیه‌ای اعلام کرد این وب‌سایت "خواستار تحقیق مشروح به وسیله شرکت توئیتر شده تا روشن شود چگوه این حادثه رخ داده است، و چه اقداماتی را برای پیشگیری دسترسی غیرمجاز به اکانت‌های FoxNews.com باید انجام داد."

جرج اولیویه، سخنگوی سرویس مخفی (سازمان مسئول حفاظت از جان رئیس‌جمهور آمریکا) روز دوشنبه اعلام کرد این سازمان "در حال بررسی این موضوع است و اقدامات مقتضی برای پیگیری آن را انجام خواهد داد."

توئیت‌های دروغین درباره کشته شدن اوباما پس از ساعت‌ها از وب سایت فاکس نیوز برداشته شد.

یکی از این ئوئیت‌ها از @FoxNewsPolitics گفته بود اوباما در حال مبارزه انتخاباتی در ایالت آیوا در رستوران راس دو بار هدف گلوله قرار گفته است. خدا اوباما را رحمت کند، با ابراز بهترین احترامات به خانواده اوباما."

در آخرین رشته از این توئیت‌ها آمده بود:
"برای @joebiden به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا آرزوی موفقیت داریم. در چنین زمانه پرآشوبی نوری در انتهای تونل به چشم می‌خورد."

FoxNews.com نوشت: "هکرها چندین توئیت دروغین درباره ترور رئیس‌جمهور اوباما فرستاد بودند. البته این گزارش‌ها دروغ است، و رئیس جمهور 4 ژوئیه (روز استقلال آمریکا) را با خانواده‌اش می‌گذراند."

یک دانشجوی روزنامه‌نگاری مدتی کوتاه پس از انتشار این توئیت‌ها، با شخصی که خود را نماینده هکرها می‌نامید، صحبت کرد. آدام پک از مجله تینک در دانشگاه استونی بروکز گزارش کرد که این هکرها که خود را "اسکریپت کیدیز" می‌نامند، برخاسته از گروه هکرهای "آنونیموس" (ناشناس) هستند.

به گفته پک این نماینده از طریق پیام فوری اینترنتی گفته بود: بدون گروه‌های مانند آنونیموس چه کسی می‌تواند از فساد جلوگیری کند؟"

توئیتر @FoxNewsPolitics در صبح دوشنبه 24566 دنبال کننده داشت، اما در بعدازظهر این روز این رقم به 37000 نفر رسید.

شرکت توئیتر چند ساعت پس از این رویداد، اعلام کرد فاکس دریافته است که ابتدا امنیت سایت به شیوه‌ای دیگر مختل شده است، و این اختلال امکان دستیابی هکرهای ادعایی را به اکانت توئیتر این شبکه داده است.

کد خبر 139592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز