همشهری آنلاین: مطالعات جدید دانشمندان بر روی رفتارهای آنلاین کودکان نشان می‌دهد شانس اینکه کودکان کاربر اینترنت دانلود غیر قانونی انجام دهند و یا حساب شخصی آنلاین کاربران دیگر را هک کنند، ارتباط مستقیمی با گروه دوستان کودک دارد.

computer kids

این مطالعه نشان می‌دهد تاثیرگذاری محض از جانب دوستان می‌تواند در تبدیل شدن کودک یا نوجوان به یک هکر غیرقابل انکار است.

به گزارش مهر، محققان برای انجام این مطالعه بر روی 435 دانش آموز دوره متوسطه مطالعه کردند و دریافتند بزرگترین ابزار تشخیص برای تخمین میزان احتمال انجام فعالیتهای آنلاین غیر قانونی توسط کودکان، فعالیتهای غیر قانونی آنلاین دوستان کودک است.

جنایتهای سایبری شامل فعلیتهایی از قبیل سرقت موسیقی یا فیلم به واسطه دانلود غیر قانونی، آزار و اذیت آنلاین از قبیل ارسال پیامهای آزار دهنده برای دیگران و تعدی به مرزهای غیرقانونی اینترنتی از قبیل نمایش دادن محتوی غیراخلاقی هستند.

محققان جرم شناسی دانشگاه میشیگان معتقدند دانستن اینکه کودک در زندگی آنلاین خود چه فعالیتهایی انجام می‌دهد از اهمیت زیادی برخوردار است. بر اساس مطالعه جدید ضعف در خودداری توسط کودک نیز در پیش‌بینی ارتکاب جرمهای سایبری کودکان ابزار قابل قبولی به شمار می‌رود. کودکانی که از ریسک پذیری بالایی برخوردارند و در لحظه تصمیم گیری می‌کنند نسبت به دیگر کودکان بیشتر در معرض احتمال ارتکاب جرائم سایبری قرار دارند.

بر اساس گزارش لایوساینس، محققان پیشنهاد داده‌اند تا خانواده‌ها از نرم افزار کنترل خانواده استفاده کنند. با این همه بسیاری از کودکان عصر مدرن قادرند خود را از قید و بند این نوع نرم افزارها برهانند. از این رو خانواده‌ها باید رفتارهای پیشگیرانه بیشتری را نسبت به کودکان خود در پیش گیرند و درباره بسیاری از مسائل، از قبیل نادرستی سرقت فایلهای اطلاعاتی از اینترنت با کودکان خود گفتگو کنند.

کد خبر 138704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز