فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه مراسم صبحگاه فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: پلیس «فتا» که همان پلیس ضد‌جرایم سایبری است در اواخر سال گذشته در نیروی انتظامی افتتاح شد و امسال در تمام استان‌ها نیز تاسیس می‌شود.

سردار اسماعیل احمدی مقدم

سردار اسماعیل احمدی مقدم با بیان اینکه پلیس ضد‌جرایم سایبری در فضای مجازی فعالیت می‌کند و باید کاملا حس شود، افزود: این پلیس کمتر دیده می‌شود و بیشتر در فضای مجازی و برای شناسایی جرایم جدید علیه امنیت مردم، حوزه اخلاقی، اقتصادی و حتی تروریسم فعالیت خواهد کرد. وی رویکرد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در برنامه پنجم توسعه را اقتدار نرم در برابر تهدید نرم با تکیه بر فناوری‌ها و ابزار شگرد دانست و افزود: نیروی انتظامی باید دانش به فنون جدید و آخرین شگردهای دشمن را داشته و در عرصه شناسایی جرایم جدید پیشگام باشد.

فرمانده ناجا فعالیت شرکت‌های هرمی، مضاربه‌ای، هجوم به حریم خصوصی، فساد جمعی و اخلاقی که با ابزارهای جدید افراد را اغفال می‌کنند را از جرایم جدید و شناسایی شده نام برد و تصریح کرد: نیروی انتظامی در 5 سال آینده تلاش خود را در این حوزه به‌کار خواهد بست تا با کارکنان آموزش دیده و حرفه‌ای بتواند امنیت را از زاویه اجتماعی تامین کند.

طرح‌های ویژه تأمین امنیت

احمدی‌مقدم از طرح‌های ویژه تامین امنیت، برخورد با ناهنجاری‌ها، مزاحمین نوامیس و امنیت اجتماعی و کسانی که محیط اجتماعی را آلوده می‌کنند توسط ماموران نیروی انتظامی خبر داد و خاطرنشان کرد: به این گروه از افراد که امنیت اجتماعی را آلوده می‌کنند هشدار می‌دهم که رفتاری متناسب با قانون و شئونات اسلامی داشته باشد و در مقابل نیروی انتظامی نیز در اجرای قانون توأم با ارشاد، توجیه و تذکر و فرهنگ‌سازی‌ پافشاری کند.

کاهش ورود مواد‌مخدر

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، همچنین از کاهش30 درصدی ورود مواد‌مخدر سال گذشته در کشور خبر داد و افزود: تقویت مرزهای کشور، تقویت مرزبانی و پلیس مواد‌مخدر، اقدامات جهانی و تقویت دولت افغانستان موجب کاهش کشت و تولید مواد‌مخدر در افغانستان و مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران شده است.احمدی مقدم تصریح کرد: در اثر همین کمیاب شدن مواد‌مخدر، قیمت‌های بازار داخلی نیز 2 تا 3برابر افزایش پیدا کرده است و امیدوارم با حصول اعتبارات، بتوانیم تقویت مرزهای شرقی را کامل کنیم و از ورود مواد‌مخدر جلوگیری کنیم. وی همچنین اظهار داشت: قانون جدیدی که در حوزه روانگردان‌ها تکلیف را روشن کرد، بسیار مفید بود، گرچه امروز مواد‌مخدر مختص به افغانستان نیست و حتی مواد‌مخدر صنعتی ممکن است در کشور خودمان و در کارگاه‌های خیلی کوچک و ابتدایی به‌دست بیاید؛ درواقع با قاطعیت دستگاه قضایی امیدواریم کاهش ورود و تولید مواد‌مخدر را در کشور داشته باشیم.

ارتقای ایمنی خودروها

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه از تلاش در جهت ارتقای ایمنی خودروها در کشور خبر داد و گفت: طولانی بودن مسیرها در کشور فاکتور تعیین‌کننده در تصادفات جاده‌ای است و نیروی انتظامی برای کاهش تلفات در 2بعد تلاش و همت کرده است. احمدی مقدم در پایان تصریح کرد: امسال با تلاش و همکاری دولت، نیروی انتظامی در افزایش ایمنی خودروها تلاش خواهد کرد و همچنین در بعد دیگر توجه جدی به حمل‌ونقل عمومی خواهد داشت و اگر مردم به سمت الگوی سفر عمومی بروند قطعا تلفات نیز کاهش خواهد یافت.

کد خبر 132369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز