همشهری آنلاین: وزیر اقتصاد فرانسه می‌گوید هکرها به کامپیوترهای دولتی نفوذ کرده‌اند و ظاهراً به دنبال اطلاعاتی محرمانه در مورد ریاست فرانسه در نشست گروه 20 هستند.

france-g20-hack

به گزارش اسوشیتدپرس، همچنین رئیس آژانس امنیت شبکه دولت فرانسه این حمله را بزرگترین حمله سایبری به زیرساخت‌های دولتی خوانده‌است.

فرانسه امسال ریاست دوره‌ای نشست کشورهای گروه بیست را در دست دارد و قرار است جلسات مختلفی برای نزدیک تر شدن روابط بعضی اعضا از جمله آمریکا و چین برگزار کند.

آژانس ملی امنیت سیستم‌های اطلاعات فرانسه می‌گوید سایر تلاش‌های هکرها برای نفوذ به کامپیوترهای کاخ ریاست جمهوری، وزارت خارجه و وزارتخانه‌های دیگر ناموفق بوده‌اند.

به گفته وزیر اقتصاد فرانسه هکرها در نفوذ به کامپیوترهای وزارتخانه وی موفق بوده‌اند و به دنبال اطلاعاتی در مورد سیاست‌های اقتصادی و مالی دولت فرانسه بوده‌اند.

وی می‌گوید هنوز زود است که در مورد هویت هکرها قضاوت کرد ولی احتمالاً حملات از خارج فرانسه انجام شده‌است.

حملات به گفته پاتریک پایلو، رئیس آژانس امنیت ملی فرانسه این حملات در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال 2010 انجام شده‌اند و هکرها موفق به بدست آوردن اطلاعات مورد نظر خود شده‌اند. در این حملات 150 کامپیوتر از 170 هزار کامپیوتر وزارت اقتصاد فرانسه مورد نفوذ هکرها قرار گرفته‌اند.

کد خبر 130054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز