همشهری آنلاین: در نخستین روز اجرای قانون ممنوعیت استفاده از پوشش روبنده (برقع) در فرانسه، دو زن صبح روز دوشنبه بخاطر استفاده از روبنده توسط پلیس این کشور بازداشت شدند.

France bans Muslim full-face veil

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، قانون ممنوعیت استفاده زنان مسلمان از پوشش روبنده (برقع) در اماکن عمومی از روز دوشنبه در سراسر جامعه فرانسه اجرایی شد

بر اساس این قانون، هر زنی که از این پس با پوشش برقع در اماکن عمومی فرانسه تردد کند، به 150 یورو جریمه نقدی محکوم خواهد شد و در صورت سرپیچی از وی خواسته می‌شود تا به عنوان مجازات در خدمات عمومی کاری انجام دهد.

علاوه بر این طبق همین گزارش، هر فردی که زنان را وادار به پوشیدن برقع و روبنده کند، نیز به پرداخت 30هزار یورو جریمه و یک سال زندان محکوم خواهد شد.

این در حالیست که وادار کردن زنان اقلیت به انجام این کار‌، دو سال حبس و 60 هزار یورو جریمه نقدی به دنبال خواهد داشت.

درهمین حال در نخستین روز اجرای قانون ممنوعیت استفاده زنان مسلمان از پوشش روبنده (برقع)، پلیس فرانسه صبح روز دوشنبه دو زن مسلمان را در حالی که پوشش روبنده به صورت داشتند، مقابل کلیسای جامع نوتردام در پاریس بازداشت کرد.

بر اساس این گزارش، این زنان در حالی از سوی پلیس فرانسه بازداشت شدند که به همراه عده‌ای دیگر مقابل کلیسای نوتردام و مقابل دوربین‌های خبرنگاران در حال اعتراض به قانون جدید بودند.

طبق این گزارش، این دو زن مسلمان در حالی دستگیر شدند که یکی از آن‌ها پوشش برقع به صورت داشت اما دیگری خانمی محجبه بود و چهره وی پوشیده نبود و این در حالیست که دولت فرانسه اعلام کرده بود که طبق این قانون تنها زنانی که چهره آنها با برقع یا نقاب پوشیده شده باشد، بازداشت می‌شوند و محجبه بودن زنان مسلمان موجب بازداشت آنها نمی‌شود.

بازداشت این دو زن در حالی صورت گرفت که پلیس فرانسه روز شنبه گذشته نیز 60 تظاهرات‌کننده مسلمان را که در اعتراض به اجرایی شدن قانون ممنوعیت پوشش روبنده در پاریس تجمع کرده بودند، بازداشت کرد.

فرانسه نخستین کشور اروپایی است که قانون ممنوعیت پوشش روبنده در آن اجرایی می‌شود، حال آنکه این کشور به اصطلاح به آزادی گسترده معروف است.

فرانسه تنها کشور اتحادیه اروپا است که در سال 2004 داشتن حجاب در مدارس را ممنوع اعلام کرد.

مسلمانان فرانسه با داشتن حدود پنج هزار مسلمان بزرگترین جمعیت مسلمانان اروپا را تشکیل می‌دهند و بنا بر اعلام دولت این کشور در حال حاضر دو هزار نفر از زنان مسلمان ساکن فرانسه از برقع استفاده می‌کنند.

کد خبر 132035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز