سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: همسر رییس جمهور سابق فرانسه روز دوشنبه قویا ابتلای ژاک شیراک را به آلزایمر تکذیب کرد و اطمینان داد وی در دادگاه مرتبط با فساد مالی حضور می‌یابد.

Bernadette_Chirac

خبرگزاری آلمان از پاریس گزارش داد، برنادت شیراک این اظهارات را در پاسخ به گزارشی مطرح کرد که روز یکشنبه گفته بود رهبر سابق 78 ساله فرانسه آلزایمر دارد.

وی گفت: پزشکان به من گفته‌اند وی به آلزایمر مبتلا نیست و من به آنها اطمینان دارم.

گرچه وی از "برخی مشکلات حافظه‌ای" خبر داد و گفت: اگر شوهر من چنین بیماری داشت، ابایی از گفتن آن نداشتم. او گفته که در دادگاه حاضر می‌شود و چنین کاری خواهد کرد.

شیراک قرار است در دادگاه مربوط به فساد مالی که از هفتم مارس تا هشتم آوریل برگزار می‌شود، حضور یابد. اتهامات به دوره‌ای برمی‌گردد که وی در سال‌های 1977 تا 1995 شهردار پاریس بود.

شهر پاریس، شاکی اصلی پرونده شکایت خود را پس آنکه حزب جنبش مردمی، حزب شیراک و نیکلا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه مبلغ 2.2 میلیون یورو پرداخت کرد، پس گرفت. اما گروهی از مالیات دهندگان این پرونده را رها نکرده‌اند.

شیراک در سال‌های 1995 تا 2007 رییس جمهور فرانسه بود. او نخستین رییس جمهوری است که از زمان استقرار جمهوری پنجم فرانسه در 50 سال گذشته، محاکمه می‌شود.

در صورتی که وی مجرم شناخته شود ممکن است به 10 سال حبس و جریمه 150 هزار یورویی مواجه شود.

کد خبر 127153
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز