سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با آغاز رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه که حدود 12 ماه دیگر برگزار می‌شود، امیدهای نیکلا سارکوزی رییس جمهوری کنونی برای پیروزی در این رای‌گیری نیز بیشتر رنگ می‌بازد، زیرا نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد محبوبیت وی حتی بین راستگرایان حاکم رو به کاهش است.

sarkuzi

سارکوزی در سال 2010 با اصرار بر اجرای اصلاحات ریاضتی، موج ملی مخالفت های مردمی و سندیکایی را علیه خود برانگیخت و اکنون نیز مخالفان پس از برگزاری موج اعتصاب ها و تظاهرات چند میلیونی، با اطلاق القابی همچون مدافع سرمایه داری و قهرمان بدعهدی به وی، خود را برای رویارویی در انتخابات سال 2012 آماده می‌کنند.

در چارچوب روند کاهش محبوبیت سارکوزی، تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد، وی نزد افکار عمومی فرانسویان از فرانسوا فیون نخست وزیر خود نیز عقب افتاده است.

به گزارش ایرنا، نظرسنجی موسسه فرانسوی 'هاریس اینتراکتیو' حاکی است که 57 درصد پرسش شوندگان جامعه آماری از جناح راست فرانسه در انتخابات آتی ریاست جمهوری، فرانسوا فیون را از سارکوزی بهتر می‌دانند.

براساس این نظرسنجی، پرسش شوندگان موضوعات مهمی نظیر کارآفرینی، رشد اقتصادی، نظام جتماعی و افزایش قدرت خرید را از شاخصه های مهم و تاثیرگذار در انتخابات آتی ریاست جمهوری فرانسه ارزیابی کرده اند.

سارکوزی از سوی منتقدان درون و برون حزبی متهم شده، بر خلاف وعده های انتخاباتی عمل کرده است، بگونه ای که توان اقتصاد ملی فرانسه را در چارچوب اهداف سرمایه داران عمده هدر می‌دهد.

کد خبر 131500
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز