همشهری آنلاین: فرانسه در آستانه نشست سران گروه هشت که قرار است در شهر 'دوویل' (Deauville) این کشور برکزار شود، تدابیر شدید امنیتی به اجرا گذاشته است.

اعتراض هزاران نفر در آستانه نشست سران گروه هشت

به گزارش ایرنا، گزارش های رسیده حاکی است هم اکنون علاوه بر پاریس برخی دیگر از مناطق فرانسه از جمله 'کالوادوس'، 'سن ماریتیم' و'ائور' در شمال غربی این کشور شاهد حضور نیروهای پلیسی و تدابیر امنیتی است.

نشست های غیررسمی و کارشناسی گروه هشت از عصر روز یکشنبه در پاریس آغاز شده و اجلاس سران در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار خواهد شد.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که برای تامین امنیت این نشست ها 12هزار و 252 نفر از نیروهای پلیس، ژاندارمری و ارتش را در پایتخت و استان کالوادوس به مرکزیت شهرکان که شهر دوویل نیز درآن قرار دارد فرستاده است.

آخرین خبرها حاکی است از هم اکنون هرگونه عبور و مرور از طریق هوا، زمین و دریا تا شعاع دوکیلومتری محل برگزاری نشست مزبور در شهر دوویل ممنوع شده و تنها ساکنان محل با داشتن مجوز خاص می توانند در این محل ها رفت و آمد کنند.

بر اساس گزارش های دریافتی فرودگاهها، استخرها و ایستگاههای راه آهن شهر دوویل نیز طی روزهای برگزاری نشست بسته خواهد بود.

استاندار کالوادوس اعلام کرده است که هرگونه پرواز بر فراز شهر محل نشست سران، از روز سه شنبه تا روز شنبه آینده ممنوع است و تنها هواپیماهایی که بالای 30 هزار پا پرواز می کنند حق عبور از فراز منطقه را دارند .

کشتی ها نیز اجازه ندارند به مرزهای دریایی این شهر نزدیک شوند و مرزهای زمینی نیز همچنان زیر کنترل نیروهای پلیسی خواهد بود.

خبرها نشان می دهد فرانسوی ها که قبلا از شاخه مغرب القاعده آسیب دیده اند به شدت از اقدامات تلافی جویانه بخاطر مرگ بن لادن نگران هستند.

سخنگوی وزارت کشور فرانسه در بیانیه ای با اشاره به کشته شدن بن لادن، اعلام کرد: مرگ بن لادن و انفجار اخیر در رستوران شهر مراکش در کشور مغرب سبب شده است تا تدابیر امنیتی شدیدی برای این مراسم در نظر گرفته شود.

'پی یرهانری برندا' با بیان اینکه اقدامات بعمل آمده در این راستا غیرعادی نبوده بلکه متناسب با وزن و جایگاه شرکت کنندکان در این نشست است، افزود: در این نشست 43 نفر از مقامهای عالی رتبه کشورها حضور خواهند داشت و 18 نفر از آنان رییسان جمهوری کشورها هستند.

در آستانه برگزاری این نشست شهر 'لو - آو- ر' (Le Havre) فرانسه امروز شاهد اعتراض هزاران نفر از مخالفان جهانی سازی و نشست سران کشورهای عضو گروه هشت در فرانسه بود.

تظاهرکنندگان شعار می دادند:‌ 'مسایل اجتماعی و انسانی را فدای مسایل اقتصادی نکنید'‌.

کد خبر 135709
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز