همشهری آنلاین: اریک بسون، وزیر انرژی فرانسه، از کمیسیون اروپا خواست تا تاثیرات ناشی از تصمیم آلمان برای کنار گذاشتن انرژی اتمی را بررسی کند.

یک نیروگاه هسته ای در آلمان

به گزارش روز شنبه به نقل از‌ پایگاه اطلاع رسانی آلمانی 'لوکال'، بسون در نامه‌ای که روز جمعه منتشر شد، خطاب به 'گوتنر اوتینگر،' کمیسر انرژی اتحادیه اروپا، تاکید کردکه شاخه اجرایی اتحادیه اروپا باید از مدیران و مسئولان شبکه‌های تولید انرژی برق در اروپا بخواهد عواقب این تصمیم را در کوتاه، میان و بلند مدت در عرصه ملی مورد بررسی قرار دهند.

در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفت ، آمده است : تصمیم های ملی ما می‌تواند تاثیر بسزایی بر توازن بین عرضه و تقاضا انرژی در دیگر کشورهای اروپایی بگذارد'.

آلمان قصد دارد تا سال 2022 استفاه از انرژی اتمی را کنار بگذارد که این وضع موجب بروز نگرانی میان دولتمردان فرانسوی شده است.

اعضای کابینه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در پی بروز فاجعه هسته‌ای در نیروگاه 'فوکوشیما' ژاپن، تصمیم گرفتند تا سال 2022 استفاده از انرژی اتمی را به طور کلی کنار بگذارند که برای بزرگ ترین اقتصاد اروپا اقدام مهمی قلمداد می شود.

بر همین اساس، قرار است 9 رآکتور آلمان از سال 2015 تا 2022 به تدریج از چرخه تولید انرژی هسته ای کنار بروند.

هفت رآکتور قدیمی نیز بعد از زلزله 11 مارس سال جاری میلادی (20 اسفند 1389) ژاپن، دیگر فعال نیستند.

بر اثر این زلزله و سونامی، سیستم های خنک کننده رآکتورها در نیروگاه فوکوشیما خاموش شد و ذوب هسته‌ای باعث نشت تشعشعات رادیواکتیویته شد.

این اقدام آلمان می‌تواند عواقب مشخصی برای فرانسه داشته باشد که از همسایه‌اش برق وارد می‌کند.

کد خبر 137921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز