شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

گروه بین‌الملل: دوره دوم و پنج ساله زمامداری ژاک شیراک، رئیس جمهوری فرانسه با تایید انتخابات ریاست جمهوری این کشور رسما از سوی شورای قانون اساسی فرانسه پایان یافت.

 به گزارش روزنامه فیگارو، نیکولا سارکوزی که یکشنبه هفته گذشته در دومین دور انتخابت ریاست جمهوری فرانسه توانست با کسب 6/53 درصد آرا در برابر رقیب سوسیالیست خود پیروز شود و با تایید این انتخابات از سوی شورای قانون اساسی فرانسه امروز شنبه رسما به عنوان رئیس جمهوری جدید فرانسه به مردم معرفی شد.
کاخ ریاست جمهوری فرانسه نیز امروز شنبه اعلام کرد که مراسم انتقال قدرت از شیراک به سارکوزی طی مراسمی چهارشنبه 16 ماه مه در ساعت  ۱۱در محل کاخ الیزه انجام می‌شود. قرار است دومینیک دو ویلپن،
 نخست وزیر فرانسه نیز استعفای خود را چند ساعت قبل از این انتقال قدرت به شیراک ارائه دهد. ژان لویی دوبره، رئیس شورای قانون اساسی فرانسه در این مراسم نتایج رسمی انتخابات و مراتب آغاز کار رئیس جمهوری جدید فرانسه را اعلام خواهد کرد.
بر اساس قوانین فرانسه، رئیس جمهوری فرمانده کل قوا است و به همین منظور سارکوزی و شیراک قبل از برگزاری مراسم انتقال قدرت در کاخ الیزه در نشست مشترکی با هم دیدار کرده و رئیس جمهوری سابق رمزهای موشک‌های هسته‌ای را در اختیار رئیس‌جمهوری جدید فرانسه قرار می‌دهد.
کد خبر 21846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز