همشهری آنلاین: آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد شدید از بدحجابی در کشور گفت: کسانی که می‌گویند ما می‌خواهیم وضع حجابمان مانند ترکیه شود بدانند که بدحجابی و بی‌حجابی برگشت به فرهنگ رضاخان و آتاتورک است.

به گزارش مهر، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه در مسجد اعظم و در جمع روحانیون و طلاب حوزه گفت: ما از مدت‌ها قبل این خطر را احساس می‌کردیم و تذکر دادیم و امروز پرده‌ها کنار رفته و خطر بی‌حجابی کاملا احساس می‌شود.

 وی ابراز داشت: در مورد پسران هم بدپوشی و جلف پوشی وجود دارد؛ جوانانی هستند که گاهی قصد و غرضی هم ندارند اما باید راهنمایی و هدایت شوند و با کارهای فرهنگی آنان اصلاح کنیم و برخورد را با افراد لجوج انجام دهیم.

 این مرجع تقلید با بیان اینکه حجاب تنها یک دستور شرعی نیست افزود: برخی تصور می‌کنند حجاب تنها وظیفه شرعی است اما وظیفه‌ای اجتماعی هم هست.

 آیت‌الله مکارم تأکید کرد: بدحجابی و بی حجابی منتهی به روابط نامشروع می‌شود و وقتی این رابطه‌ها زیاد شود خانواده‌ها از هم پاشیده می‌شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از طلاقها ناشی از این روابط است و به دنبال طلاق بی‌سرپرست شدن فرزندان ایجاد می‌شود و بچه‌های طلاق نیز عوامل جرم ساز در آینده هستند و ناامنی در کشور زیاد می‌شود.  وی تاکیدکرد: برای جلوگیری از ناامنی و طلاق و جرم باید جلوی بدحجابی را گرفت.

 وی با انتقاد شدید از برخی مسئولان که می‌گویند ما می‌خواهیم در حجاب مانند ترکیه شویم اظهارداشت: در ترکیه فرهنگ آتاتورک حاکم بود اما امروز آنها هم بدیهای بدحجابی را فهمیده اند و به سمت فرهنگ اسلام بازگشت می‌کنند و مسئولانشان هم مردم را به حجاب دعوت می‌کنند آن وقت ما می‌خواهیم به سمت فرهنگ آتاتورکی برویم.

 شهید ندادیم که به فرهنگ رضاخانی برگردیم

 این مرجع تقلید اضافه کرد: ما این همه شهید ندادیم که به فرهنگ رضاخانی و آتاتورکی بازگردیم ما به دنبال فرهنگ اسلامی هستیم و حجاب در اسلام دارای اهمیت زیادی است.

 استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: امروز مخصوصا مردم در سراسر کشورهای اسلامی به سمت حجاب بازگشت می‌کنند اما در کشور ما به علت سخنان ناموزون برخی از مسئولان و بی‌توجهی به حجاب، بدحجابی در برخی مناطق به بی‌حجابی تبدیل شده است.

 وی در پایان ابراز داشت: در همه کشورهای اسلامی که بیداری به وجود آمده خواهید دید که به سمت اسلام، نماز جمعه و حجاب و ... بازگشت می‌کنند.

کد خبر 136055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز