سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: سالی که گذشت با توجه به افزایش جرائم، برای نیروی انتظامی سال آسانی نبود؛ فرمانده نیروی انتظامی امیدوار است که سال جدید سال کاهش و کنترل جرائم باشد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم

سردار اسماعیل احمدی مقدم ارزیابی خود را از عملکرد پلیس در سال‌89 اعلام کرد و گفت: در سال88 متأسفانه بخشی از فرصت‌ها، منابع و امکانات کشور از دست رفت و حوادث سال88 نیروی بسیاری از ما را صرف خودش کرد و به مرور دیدیم که از اواخر سال88 تا اواسط سال89 متأسفانه حدود 9‌ماهی با رشد سریع جرائم روبه‌رو شدیم. در واقع درگیر شدن نیروی انتظامی در صحنه‌های آشوب، فرصتی را برای مجرمان ایجاد کرده بود که از این فرصت حداکثر استفاده را ببرند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در این بازه زمانی، آمار جرائمی مثل سرقت، قتل، آدم‌ربایی و حتی برخی جرائم خشن نظیر کیف‌قاپی، سرقت و تجاوز به عنف در برخی از شهرها افزایش معناداری پیدا کرد که تا پیش از این حوادث، برای مدت 5-4‌سالی بود که با کاهش پیوسته رشد جرائم روبه‌رو بودیم.

سردار احمدی مقدم گفت: از نیمه دوم سال‌89 روند جرائم را کنترل کردیم، به‌طوری که 3یا 4ماه توقف رشد جرائم را داشتیم و در یکی، ‌دو ماه آخرسال نیز با رشد منفی جرائم مواجه شدیم. فکر می‌کنم روند کاهش و کنترل جرائم در سال‌90 هم ادامه خواهد داشت. فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: در ماه‌های پایانی سال‌89 شاهد کاهش جرائم، کاهش تصادفات، افزایش خدمات و افتتاح طرح‌های جدید بودیم.

کد خبر 131512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز