گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی از افزایش مدت ماه‌های سربازی در سال‌های آینده خبر داد اما این افزایش منوط به کاهش ورودی هر سال است به‌طوری که با توجه به کاهش موالید در سال‌های آینده و درصورت استمرار شرایط موجود، ماه‌های خدمت سربازی افزایش می‌یابد.

سربازان

سردار اسماعیل احمدی مقدم در این مورد گفت: در حال حاضر به‌دلیل اینکه کشور درگیر جنگ نیست و تعداد موالید دهه‌60 بالا بوده است تعداد سربازان مازاد نیاز فعلی است، در نتیجه بخشش‌هایی به‌صورت موقت اعمال می‌شود. فکر می‌کنیم در 3-2 سال آینده میزان موالید بعد از دهه‌70 کاهش پیدا کند که در این صورت بخشش‌ها نیز قابل اعمال نیست، مگر آنکه در ساختار نیروهای مسلح یا ماهیت تهدیدات و نیاز عملیاتی، تغییراتی ایجاد شود و‌گرنه استمرار شرایط موجود و کاهش موالید بیانگر آن است که ماه‌های خدمت سربازی باید افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه وضعیت خوراک و پوشاک محل اسکان سربازان نسبت به گذشته مطلوب‌تر شده است، گفت: افزایش تدریجی حقوق سربازان از جمله موضوعاتی است که باید مدنظر قرار گیرد تا سربازی یک خدمت رایگان نباشد. میانگین حقوق سربازان در حال حاضر 40‌هزار تومان است که درصورت موافقت با به‌وجود آوردن زمینه‌های لازم حقوق سربازان تا 80‌هزار تومان نیز ارتقا خواهد یافت که البته این حقوق برای تحصیل‌کرده‌ها بیشتر است و همچنین باید حقوق سربازان متاهل نیز افزایش یابد.

وی افزود: در طول 5‌سال آینده طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حداقل‌های مادی برای سربازان را باید مهیا کنیم. سعی شده حداقل‌هایی برای تأمین خوراک و پوشاک و هزینه ایاب و ذهاب و بیمه درمان و بیمه عمر سربازان تأمین شود تا نیازی نباشد مثل گذشته خانواده‌ها برای سربازی رفتن فرزندانشان هزینه‌ای کنند.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه روند جذب و اعزام در سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده، گفت: برای ارتقا در این زمینه باید با منطق‌سازی‌ و تبلیغات مناسب، مطلوب‌سازی‌ شرایط سربازی و تبدیل سربازی به یک دوره سازندگی و مهارت افزایی ذهنیت‌های منفی مشمولان نسبت به سربازی را عوض کرد و از طرفی ایجاد محدودیت و برخورد با غایبین تشدید شود.

کد خبر 136060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز