دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اینتل، بزرگ‌ترین تولید کننده تراشه در جهان در حال بستن قراردادی برای خرید شرکت امنیت سایبر مک‌آفی به قیمت 7.68 میلیارد دلار است

intel mcafee acquistion

به گزارش بی‌بی‌سی، براساس این قرارداد اینتل هر سهم مک‌آفی را 48 دلار می‌خرد که این مبلغ 60 درصد بیشتر از قیمت هر سهم این شرکت تا پایان هفته گذشته است.

 اینتل می‌گوید با خرید مک‌آفی قصد دارد تراشه‌های لپ‌تاپ و موبایل خود را با فن‌آوری‌های امنیتی سخت‌افزاری به بازار عرضه کند. هر دو شرکت اعلام کرده‌اند که در 18 ماه گذشته با یکدیگر همکاری‌هایی داشته‌اند و اگر قرارداد خرید توسط رگولاتوری آمریکا مجوز لازم را دریافت کند، اولین محصولات مشترک خود را اوایل سال آینده به بازار عرضه می‌کنند.

 در زمان اعلام این خبر هر سهم مک‌آفی با 58 درصد افزایش به 47.17 دلار و سهام اینتل با 3.2 درصد کاهش به 18.97 دلار رسید.

 اینتل در بیانیه‌ای رسمی در مورد این قرارداد گفته که چنین تصمیمی اهمیت موضوع امنیت در پردازش‌های آنلاین را نشان می‌دهد و فن‌آوری‌های امنیتی حاضر جوابگوی میلیون‌های ابزار اینترنتی نظیر تلویزیون‌ها، موبایل‌های، اتومبیل‌ها و حتی ابزار پزشکی آنلاین نیستند.

 شرکت اینتل در سال 1968 تاٰسیس شده‌است و اکنون با 80 هزار و 400 کارمند در سراسر جهان کار می‌کند. درآمد آن در سال 2009 حدود 35 میلیارد دلار و سود خالص آن 4.4 میلیارد دلار بوده‌است. از طرفی شرکت مک‌آفی 6100 کارمند دارد و دفتر اصلی آن در شهر سانتاکلارای آمریکا قرار دارد. این شرکت بزرگ امنیت سایبر در سال 1987 تأسیس شد و در سال گذشته درآمد 2 میلیارد دلاری و سود خالصی به ارزش 173 میلیون دلار داشته است.

 

کد خبر 114574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز