چهارشنبه ۸ تیر ۱۳۹۰ - ۰۳:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گروه هکرهای LulzSec پس از حملات متعدد به سازمانهای دولتی آمریکا و انگلیس و شرکتهایی مانند سونی و نینتندو و پس از اینکه نوجوانی 19 ساله به اتهام مدیریت و رهبری این حملات سایبری در انگلستان دستگیر شد خبر منحل شدن خود را بر روی وب سایتش قرار داد.

LulzSec

به گزارش مهر، این گروه که تا کنون مسئولیت حملات سایبری به وب سایتهای مختلفی در سرتاسر جهان از قبیل آژانس مبارزه با جنایتهای سازماندهی شده انگلستان، سنای آمریکا، و شرکت نینتندو را پذیرفته است با انتشار پیامی بر روی وب سایت خود اعلام کرد دیگر فعالیتی نخواهد داشت.

more  نینتندو قربانی حمله سایبری شد

  • منحل شدن گروه هکرهای CIA

این گروه که تنها از 6 هکر تشکیل شده است بر روی وب سایت خود نوشت "برای 50 روز ما شرکتها، دولتها و گاهی اوقات مردم عادی و هر چه که در این میان بود را مورد حمله و هجوم خود قرار دادیم، تنها به این خاطر که می توانیم. "LulzSec به عنوان آخرین اقدام خود بخشی از اطلاعاتی که از شرکتهای بازی های رایانه ای، یک شرکت تحقیقاتی خصوصی، فروشگاه کتاب Nato و شرکت بزرگ اینترنتی AOL به سرقت برده بود را بر روی وب سایت خود قرار داد.

بزرگترین سرقت این گروه، متشکل از 338 فایل به شرکت ارتباطاتی AT&T اختصاص دارد. این گروه پیشتر سازمان امنیت عمومی آریزونا، وب سایت FBI و یکی از وب سایتهای CIA را نیز هک کرده و اطلاعاتی از شرکتهای بازی‌های نینتندو و سونی را نیز بر روی وب سایت خود منتشر کرده بود.

اینگونه به نظر می آید این گروه در پی قیل و قالهای اخیری که به واسطه دستگیری هکری به اتهام عضویت در این گروه به وجود آمده، تصمیم به منحل کردن خود گرفته است. همچنین هویت دو نفر دیگر از اعضای احتمالی این گروه توسط هکرهای رقیب بر روی اینترنت قرار گرفته و همچنین با رو شدن مکالمات محرمانه و آنلاین میان هکرها مشخص شد این دو نفر از فعالیت خود دست کشیده اند.

بر اساس گزارش سی ان ان، گروه LulzSec تنها 6 ساعت پس از اینکه اعلام کرد قصد آغاز حمله سایبری شدیدتری را دارد، خبر منحل شدن خود را بر روی وب سایتش قرار داد. متخصصان امنیتی احتمال می‌دهند این گروه از نگرانی ناشی از بروز اشتباه توسط اعضا و مشخص شدن هویتشان، دست از فعالیت خود برداشته‌اند.

FBI و اسکاتلندیارد در هفته گذشته نوجوانی 19 ساله را نیز به اتهام دست داشتن در حملات سایبری به سنا و CIA بازداشت کردند اما این گروه در ابتدا عضویت چنین فردی را در LulzSec انکار کرد و سپس با فاش شدن هویت دو نفر دیگر از اعضای گروه، فعالیت خود را متوقف کرد.

more

 بازداشت نوجوان 19 ساله به اتهام حمله سایبری به سنا و سیا

  • هکر 19 ساله سنا

رایان کلیری از ویکفورد وِسِکس، نوجوان گوشه گیر و آرامی که برای چهار سال از خانه خود خارج نشده بود، به عنوان یکی از رهبران گروه LulzSec توسط اسکاتلند یارد و FBI بازداشت شد. دادگاه رسیدگی به اتهامات این نوجوان به تازگی اعلام کرده است که کلیری مبتلا به اختلالی به نام سندروم آسپجر، شکلی از بیماری اوتیسم و اختلال انزوا طلبی است.

بر اساس گزارش بی بی سی، دادگاه همچنین اعلام کرده این نوجوان به شدت با هوش است اما در برقراری ارتباط با انسانهای دیگر به شدت مشکل دارد. وی اتهام دست داشتن در حملات سایبری متعددی را در پرونده خود دارد و باید همچنان در انتظار رسیدگی های دادگاه باقی بماند. وی تا کنون هیچ دفاعی در برابر اتهامات وارد شده ارائه نکرده است.

کد خبر 139024
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز