یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت آمریکا با بیان این که تهدید سایبری واقعی است اکنون تاکید کرده، این تهدیدات را با شدت بیشتری هدف قرار دهد.

به گزارش شبکه پرس تی ‌وی به نقل از مقامات کاخ سفید، به گفته مقامات کاخ سفید، حملات مداوم به اطلاعات محرمانه رایانه‎ای و فعالیت‎ایی مجرمانه‎ای چون هک کردن، مقامات فدرال را مجبور به واکنش فزاینده کرده است و مقامات حقوقی خواستار افزایش محکومین جرائم رایانه‌ای شده‌اند.

براساس این گزارش، افزایش جرائم رایانه‌ای از گروه‌های سایبری مانند ناشناس (Anonymous) تا سرقت اطلاعات شخصی متفاوت است. مقامات خواستار افزایش احکام موجود برای جلوگیری از این حملات هستند.

حملات آن‌لاین با هدف قرار دادن اطلاعات حساس شخصی و اسرار شرکت‌ها توسط (هکرها) و همچنین تضعیف امنیت زیرساخت‌ها (به تازگی) جدیت بیشتری پیدا کرده است؛ با این وجود دیگرانی که عقایدشان را به صورت آن‌لاین ابراز می‌کنند بیم دارند (هکرها) آنها را به خاطر ابراز دیدگاه‌شان به عنوان مجازات هدف قرار دهند.

کاخ سفید خواستار به‌روز کردن قانون سوءاستفاده و کلاه‌برداری رایانه‌ای به منظور تقویت جرائم سایبری و تحت تعقیب قرار گرفتن متخلفان به عنوان مرتکبان جرائم سازماندهی‌شده هستند.

این نهاد دولتی همچنین خواستار افزایش شدید سطح مجازات جرائم رایانه‌ای است. طبق این قانون پیشنهادی، هکرهایی که امنیت ملی را به خطر می‌اندازند به مدت 20 سال زندانی خواهند شد. این پیشنهاد همچنین زمان کنونی حبس را دو برابر و جرایم را طبق نوع جرائم رایانه‌ای افزایش خواهد داد.

این در حالی است که قانونگذاران دموکرات برجسته و فعالان نگران از مجازات جرائم و چگونگی در نظر گرفته شدن آن‎ها در قانون نسبت به سرکوب گسترده و این که این قانون ممکن است حقوق مدنی را نقض کند ابراز نگرانی کرده‌اند.

براساس این گزارش، کاخ سفید به علاوه خواستار حداق احکام برای هر کسی که به زیرساخت‌های حساس حمله کند شده است. احکام شدیدتر ممکن است مردم را از پیوستن به این حملات بازدارد، اما بسیاری نگران هستند که اگر این شبکه (مجازات) بسیار گسترده شود، افراد متوسط ممکن است به طور خودکار به یک جنایتکار تبدیل شوند.

کد خبر 145372
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز