همشهری آنلاین: نوجوان انگلیسی متهم است که حملات سایبری به سنای آمریکا، سیا و شرکت سونی را از اتاق خواب خود هدایت و رهبری می‌کرده است

حمله سایبری

به گزارش خبرگزاری مهر، "رایان کلیری" 19 ساله توسط FBI و اسکاتلند یارد در خانه‌اش در انگلستان بازداشت شد. این بازداشت ساعاتی پس از آن رخ داد که واحد جنایات بریتانیا مورد محاصره آنلاین گروه هکرهای مشهور به LulzSec درآمد.

این گروه به تازگی بر روی توئیتر هدف خود برای نفوذ به وب سایت‌های دولتی انگلستان و بانک‌ها را، دسترسی به اطلاعات محرمانه و انتشار آن بر روی اینترنت اعلام کرده بود. روز دوشنبه آژانس جنایت‌های سازماندهی شده انگلستان که به FBI انگلستان نیز شهرت دارد، مجبور شد پس از بمباران وب سایتش توسط هکرها، این وب سایت را غیر فعال کند.

رایان، نوجوان تنهایی که زندگی‌اش را در جهان مجازی سپری می‌کرده است باید در انتظار انتقال خود به آمریکا باشد، جایی که در صورت اثبات جرم مبنی بر در دست داشتن و رهبری حمله سایبری به CIA و سنا، برای 60 سال به زندان خواهد رفت.

نیروهای پلیس باور دارند وی در گروه هکرهای LulzSec نقش مهمی به عهده داشته است. گروهی که مسئولیت حملات سایبری به شرکت سونی که در پی آن اطلاعات میلیونها نفر از کاربران این سایت در دسترس عموم قرار گرفت را نیز به عهده گرفته است. این گروه مسئولیت حمله به نینتندو و NHS را نیز به عهده گرفته است.

مادر این نوجوان 19 ساله اعلام کرده که فرزندش به بیماری روانی انزواطلبی و ترس از اماکن شلوغ و همچنین اختلال کاستی توجه مبتلا بوده و طی چهار سال گذشته از خانه خارج نشده است. به گفته وی برایان به ندرت اتاق تاریک خود را که در آن یک رایانه، دو نمایشگر، خنک کننده هوا، یک تلویزیون از کار افتاده و یک تخت بود را ترک می‌کرد.

برایان در سن پنج سالگی به دلیل رفتارهای آزاردهنده از ورود به مدرسه منع شده و در سن 10 سالگی دست به خودکشی زده است. به گفته خانواده این هکر نوجوان، برایان به زبان ویژه خود که آن را زبان رایانه‌ای و مکالمات سایبری نامیده بود صحبت می‌کند و خانواده‌اش چیزی از حرف‌های او نمی‌فهمند.

از سویی دیگر گروه LulzSec اعلام کرده است برایان عضو این گروه نیست بلکه این گروه تنها یکی از اتاق‌های گفتگوی آنلاین خود را بر روی سرور رایانه وی قرار داده و برایان هیچ نقشی در فعالیت‌های این گروه نداشته است.

کد خبر 138360
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز