یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: اقدام رژیم صهیونیستی در جلوگیری از ورود کالاهای اساسی و سوخت مورد نیاز مردم و نیروگاه تولید برق در غزه سبب شده است 180 پمپ بنزین در سراسر نوار غزه تعطیل شود.

به گزارش خبرگزاری‌ها غزه در چند ساعت آینده به علت قطع جریان برق با فاجعه روبه‌روست و نیروگاه اصلی برق در غزه کاملاً از کار خواهد افتاد مگرآنکه سوخت آن تأمین شود.

از سوی دیگر اتحادیه صنعتگران فلسطینی در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد همه کارخانجات نوار غزه به علت اقدام رژیم صهیونیستی در جلوگیری از ورود سوخت و قطع جریان برق تعطیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آلمان از غزه، اتحادیه صنعتگران فلسطینی در نوا رغزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: فعالیت همه 3 هزار و 900 کارخانه نوار غزه به علت توقف ورود سوخت به این منطقه متوقف شده است.

آژانس امدادرسانی به پناهندگان فلسطینی (اونروا) اعلام کرد: کمک‌های انسان دوستانه این آژانس به سبب اقدام رژیم صهیونیستی در بستن گذرگاه‌های غزه، به این منطقه نمی‌رسد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از رام‌الله، کریستوفر گانیس، سخنگوی اونروا تاکید کرد: همه گذرگاه‌ها به غزه مسدود است و هیچ گونه کمک‌های بشردوستانه وارد غزه نمی‌شود.وی افزود: بازگشایی گذرگاه‌ها بسیار ضروری است زیرا درصورت بسته ماندن این گذرگاه‌ها، اوضاع دست کم 5/1میلیون فلسطینی ناگوار خواهد بود.

گانیس تاکید کرد: بسیاری از کودکان غزه بیمار هستند و مسدود ماندن گذرگاه‌ها سلامتی عمومی مردم غزه را با خطر مواجه خواهد کرد.

وی افزود: در روزهای عادی 15 تا 20 کامیون کالا و نیازمندی‌های اساسی وارد نوار غزه می‌شد و محاصره بیشتر نوار غزه وضع افرادی را که به دشواری روزگار می‌گذرانند را فاجعه بار خواهد کرد.

اسرائیل از پنجشنبه شب ارسال سوخت، مواد غذایی و کمک‌های بشردوستانه را به غزه و 5/1 میلیون نفر ساکنان آن متوقف کرده است. از صبح شنبه بیشتر محلات شهر بیش از 400 هزار نفره غزه از نعمت برق محروم بودند.

در این حال ذخایر گاز خانگی و سوخت مورد نیاز ژنراتورها نیز تمام شده است. این در حالی است که کابینه اسرائیل در نشست هفتگی خود تصمیم گرفت بی‌اعتنا به درخواست‌های بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد برای جلوگیری از وقوع بحران انسانی، محاصره نوار غزه را همچنان حفظ کند.در حالی که کشورهای عربی کاملا در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ساکت هستند، برخی نشریات عرب به ابراز همدردی با فلسطینی‌های غزه پرداخته‌اند.

سردبیر نشریه القدس العربیه ادامه حملات نظامی اسرائیل به غزه وکشتار فلسطینی‌ها در این شهر را مایه ننگی برای ملت‌ها و رهبران عرب دانست. عبدالباری عطوان گفت: اسرائیل در روز روشن دست به هولوکاست تازه‌ای علیه  فلسطینی‌ها در غزه زده است، این قضیه به‌معنای مرگ تدریجی بیش از  5/1 میلیون فلسطینی در غزه است.

وی سپس بامطرح کردن این پرسش که آیا اعراب در رگ آنها خون جریان دارد یا نه ؟ گفت چرا آنها دراین رابطه تحرکی از خود نشان نمی‌دهند. چرا دبیر کل اتحادیه عرب با بر پایی تظاهراتی به سوی گذرگاه رفح حرکت نمی‌کند. چرا حسنی مبارک این گذرگاه را دست‌کم برای انتقال مجروحان وارسال مواد غذایی ودارویی باز گشایی نمی‌کند؟

وی با اشاره به شادمانی رهبران عرب از بوش وسارکوزی در دیدار اخیر آنها از منطقه گفت که این رهبران که بالاترین مدال‌ها ونشانه‌ها را  به بوش وسارکوزی هدیه کردند چرا از بوش نخواستند در هولوکاست جاری علیه 5/1 میلیون فلسطینی دخالت کند؟

وی گفت: حسنی مبارک هم اکنون به نگهبانی برای اسرائیل تبدیل شده است، لذا ما از حسنی مبارک نمی‌خواهیم سلاح یا دارو به فلسطینی‌ها ارسال کند بلکه از او می‌خواهیم گذرگاه رفح را برای انتقال مجروحان فلسطینی و  درمان آنها  بازگشایی کند.

عبدالباری عطوان در ادامه باتأکید مجدد بر اینکه امت عرب دربرابر حوادث جاری درغزه باید احساس ننگ وشرمساری کنند گفت که اعراب بایستی در برابر این ننگ چادر بر سر کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت‌ها و رهبران عرب با کنترل آمریکا حرکت می‌کنند، گفت: اعراب طبق این سیاست از پرداختن به مسئله غزه به بهانه حضور حماس در این منطقه ممنوع هستند.

وی تأکید کرد: آیا حماس یک سازمان فلسطینی انتخاب شده نیست، چرا ما دست به کشتار 5/1 میلیون فلسطینی به بهانه اینکه آنها حماس را در یک انتخابات آزاد برگزیدند می‌زنیم؟

بی‌توجهی سازمان ملل

روزنامه الریاض نیز به نقل از یک دیپلمات عرب نوشت: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل با جانبداری و حمایت آشکار از جنایات رژیم صهیونیستی، سازمان ملل را به نابودی می‌کشاند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه چاپ عربستان بدون اشاره به‌نام این دیپلمات افزود: دبیرکل سازمان ملل در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی، تنها خواستار خویشتنداری این رژیم شده است.

این روزنامه تأکید کرد که جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در نوار غزه بعد از نشست آناپولیس بیشتر شده است.

الریاض ادامه داد: جان هولمز معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی نیز در واکنش به کشتار مردم فلسطین توسط اسرائیل، نه تنها اعمال جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم نکرد بلکه آن را نوعی دفاع از خود نامید.

کد خبر 42225

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز